آیرال خبر- نهادهای نظارتی دقیقا کجا هستند؟ آیا کسی هست از این آقایان و خانم‌ها بپرسد در خانه متعلق به شهرداری چه می‌کنند؟

به گزارش آیرال خبر، پیروز جناچی شهردار تهران گفت:« ۲۰۰ واحد مسکونی و خودروی سازمانی در اختیار افرادی است که چندین نسل از مدیریت و همکاری ایشان در شهرداری می‌گذرد، اما همچنان در منازل مسکونی شهرداری ساکن هستند و از خودروهای شهرداری استفاده می کنند»

چشم‌‍مان روشن! هر دم از این باغ بری می‌رسد، نغزتر از نغزتری می‌رسد. یعنی چه؟ فردی سال‌هاست از دوره فعالیت‌ش در شهرداری می‌گذرد و همچنان از خودرو شهرداری استفاده می‌کند؟ همچنان در خانه سازمانی زندگی می‌کند؟

200 خانه در اختیار مدیرانی که دیگر در شهرداری نیستند! چشم‌مان روشن

نهادهای نظارتی دقیقا کجا هستند؟ آیا کسی هست از این آقایان و خانم‌ها بپرسد در خانه متعلق به شهرداری چه می‌کنند؟ کسی هست از شهرداران قبلی تهران بپرسد، این افراد چگونه بعد از اتمام دوره فعالیت‌شان همچنان بر مرکب شهرداری سوار هستند؟

چرا آقای شهردار و نهادهای نظارتی اسامی این افراد را منتشر نمی‌کنند؟ چرا نباید مردم بدانند که این افراد چه کسانی هستند و در کدام زمان این خانه‌ها را گرفته‌اند و همچنان در آن زندگی می‌کنند؟

قطعا مردم از اعلام اسامی این افراد خوشحال خواهند شد.

نهادهای نظارتی خطبه ۱۵ نهج‌البلاغه را نخوانده‌اند که در آن حضرت علی می‌فرماید:« وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِکَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ ؛ به خدا قسم اگر با بیت المال ازدواج کرده باشید و آن پول‌ها را مهریه‌ی زنانتان کرده باشید ، من آن پول‌ها را برمی گردانم و اگر خرید و فروش هم شده باشد ، معامله‌ها را به هم می‌زنم .»

این خانه و آن اتومبیل مگر پول بیت‌المال نیست؟ مگر حق مردم نیست؟ پس چرا همچنان یک سری حاضر نیستند از آنها دل بکنند. به قول راشد انصاری شاعر طنز پرداز کشور«پول بیـــت المال را ما مـــی خوریم/ قیمه و مرغ و فسنجان نیز هـــــم!»

گویی برای برخی بیت‌المال و حق مردم فقط در قصه‌هاست و در دنیای واقعی کاری به آن ندارند. چه خوب گفت، خلیل جوادی و چه خوب خواند علیرضا عصار که:

باز هم بحث عقیل و مرتضی ست

آهن تفتیده ی مولا کجاست

نه، فقط حرفی از آهن مانده است

شمع بیت المال روشن مانده است

شاید شهرداری تهران یک نمونه این معنا باشد. چه خوب می‌شود نهادهای نظارتی به واسطه این سخنان شهردار تهران، دیگر سازمان‌ها و نهادها را بجورند شاید به خانه‌ها و ماشین‌های دیگر برسند.

واقعا از شهردار تهران انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند. این افراد باید به مراجع ذی‌صلاح معرفی شود تا به حساب آنها و البته آنهایی که این خانه‌ها را در اختیار این افراد گذاشتند و پس نگرفتند، برسند.

برخی در این کشور عادت‌ کرده‌اند، از جیب مردم هزینه زندگی خود را پرداخت کنند.

ای کاش شهردار قبل از رسانه‌ای کردن این خبر، این خانه‌ها را پس می‌گرفت و با این افراد برخورد می‌شد بعد جناب حناچی این خبر را رسانه‌ای می‌کرد. خبر برخورد با این افراد مردم را خوشحال می‌کند و با آنها یادآور می‌شود که عزم جدی برای برخورد با فساد در کشور وجود دارد.

الان هم دیر نیست و امیدواریم هرچه زودتر خبر پس گرفتن ۲۰۰ خانه و خودروهای شهرداری را از زبان شهردار تهران بشنویم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.