بازآفرینی شهری.jpg

آیرال خبر- معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: ۴۰ معبر نیازمند بازگشایی در بافت های فرسوده و حاشیه نشین در حدود ۶۰ هکتار در تبریز وجود دارد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد عزتی با بیان این مطلب افزود: در صورت اجرای تعهدات و تکالیف مندرج در قوانین بازآفرینی شهری از سوی نهادهای بالادست و تسریع در اجرای پروژه های گشایش معابر در بافت های ناکارآمد، شاهد سرعت گرفتن نوسازی، توانمندسازی، و نیز انتقال خدمات و زیرساخت های شهری در این مناطق خواهیم بود.

وی اظهار داشت: رسالت شهرداری در بازآفرینی شهری، افزایش نفوذپذیری و گسترش فضاهای عمومی شهری در قالب توسعه پارک، فضاهای سبز و تفریحی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور تصریح کرد: مهمترین اقدامات و برنامه های شهرداری ها در برنامه جامع بازآفرینی شهری، بازگشایی مسیرها، توسعه پارک ها و فضاهای سبز و اماکن تفریحی در محلات مصوب بازآفرینی شهری پایدار در چارچوب طرح های توسعه شهری می باشد.

عزتی همچنین ضمن تشریح قوانین و مقررات بازآفرینی شهری و آئین نامه اجرایی متذکر شد: قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به نقش نهادهای تخصصی دولتی در احصاء مناطق ویژه نیازمند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و دسته‌بندی طرح‌های واقع در مناطق با اولویت است.

وی در ادامه بر تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز برای مسیرگشایی معابر از سهم دولت تاکید کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.