مطالبه

آیرال خبر- شهردار تبریز از از احداث ۶۰۰واحد مسکونی برای ساکنان حاشیه شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مهندس ایرج شهین باهر در ارتباط تلفنی با برنامه «مطالبه» که پنجشنبه شب از شبکه سهند پخش شد، درخصوص اقدامات شهرداری تبریز برای مناطق کم برخوردار اظهار کرد: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دولت بودجه‌هایی برای این موضوع اختصاص بدهد. با چندین شرکت انبوه‌سازی در استان و حتی در خارج از کشور برای احداث بنا در مناطق مختلف صحبت کرده‌ایم اما تحقق این‌ها مستلزم گرفتن زمین از راه و شهرسازی است.

وی در ادامه عنوان کرد: به خاطر اینکه لایه‌های حاشیه‌نشینی متفاوت است، شهرداری تبریز در چند مرحله و چند حوزه برای این مناطق برنامه دارد.

مهندس شهین باهر بیان کرد: ما مناطق کم‌برخوردار را به ۳ لایه تقسیم می‌کنیم: لایه اول مناطقی را شامل می‌شود که باید تملک شده و به فضای سبز تبدیل شوند چراکه اقدام دیگری در آن مناطق امکان‌پذیر نیست.

شهردار کلانشهر تبریز درباره لایه دوم مناطق کم برخوردار نیز تصریح کرد: لایه دوم بخش‌هایی است که باید ساکنان آن‌ها را به بناهایی تازه‌ساخت در مناطق دیگر شهر هدایت بکنیم و در همین راستا مشغول احداث بناهایی جدید در نقاط مختلف هستیم.

وی با یادآوری اینکه سومین لایه وضعیت بهتری نسبت به لایه های دیگر دارد، گفت: شهرداری اگر در آن نقاط مسرگشایی انجام دهد و ارزش افزوده ایجاد کند، مردم و اهالی راغب به نوسازی بناهایشان هستند.

مهندس شهین باهر اعلام کرد: در یک سال اخیر پیگیر هستیم که زمین‌هایی را از اداره کل راه و شهرسازی تحویل بگیریم تا بناهایی جدید برای حاشیه‌نشینان احداث کنیم. برای مثال در منطقه ارم یک زمین را خاکبرداری کرده‌ایم و حدود ۴۰۰ واحد در آن منطقه  و ۶۰۰ واحد هم در شهرک اندیشه پروژه درحال احداث داریم.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری در بحث حاشیه‌نشینی چندین وظیفه مهم دارد، تاکید کرد:  ما سعی می‌کنیم در تمامی حوزه‌ها به وظایف خود عمل کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.