توسطسردبیر

اردیبهشت 7 1398

ضرورت احداث شهرک‌های «امن» در تبریز/ آزادسازی حریم میدان چایی اولویت شهرداری باشد

بابایی اقدم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بر ضرورت احداث شهرک های اسکان موقت «امن» در نقاط مختلف شهر تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر، فریدون بابایی اقدم در گفتگو با شهریار در خصوص جلسه اخیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در این جلسه الزامات شهرک امن با حضور مسئولان استانی و شهری  حوزه مدیریت بحران بحث و بررسی شد.

وی افزود: به دنبال اتفاقات اخیر که حادثه سیل باعث درگیر شدن بیش از نصف استان های کشور شد و بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارات مالی درپی داشت برای همین لزوم اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش احساس می شود.

بابایی اقدم ادامه داد: یک بخشی از این مسائل به مدیریت و سهل انگاری ها مربوط می شد و متاسفانه در این بین به مطالعات علمی دانشگاهی توجهی نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به مسایل علمی در کشور کم توجه هستیم، گفت: نمونه آن تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها است که در تبریز نیز شاهد این موضوع هستیم و باید شهرداری به بحث آزادسازی حریم رودخانه ها اقدام کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: تبریز نیز یکی از شهرهای مستعد برای بروز بلایای طبیعی است و برای همین ضرورت احداث شهرک‌های اسکان موقت و «امن» در این شهر بیش از پیش احساس می شود.

وی گفت: مطالعات برای احداث شهرک امن باید انجام شود، البته یک شهرک امن در پارک عباس میرزا وجود دارد که آن هم محدود بوده و فقط ۳۲۰۰ سکو برای اسکان وجود دارد و آن هم باتوجه به شرایط جوی تبریز فقط در تابستان جوابگو است. برای همین باید با سازه های سبک در پارک عباس میرزا زمینه اقامت در آن را فراهم کرد.

بابایی اقدم به بحث بدمسکنی در تبریز نیز اشاره داشت و افزود: باید در بحث بدمسکنی نیز تدابیر لازمی اندیشیده شود، مناطق پرخطر تبریز شناسایی شده و باید ساکنان آن به مساکن امن و نوساز منتقل شوند و در مرحله بعد دیگر بافت های قدیمی نیز نوسازی شود. متاسفانه در تبریز جمعیت در معرض آسیب زیاد است.

وی گفت: شهرک اسکان موقت (شهرک امن) یکی از مهم ترین نیازها است و اگر در تبریز زلزله ای اتفاق بیفتد ۸۰۰ هزار نفر آسیب پذیر وجود خواهد داشت و باید شهرک امنی با حداقل ظرفیت ۵۰ هزار نفر در نقاط مختلف شهر و در داخل پارک ها احداث شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.