گام دوم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه‌ای کل‌نگر و توسعه محور است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدرضا پور محمدی صبح امروز در همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب با بیان اینکه شهر پایدار در معنی عام یعنی توسعه بدون تناقض، اظهار داشت: ارتقا کیفیت زندگی با لحاظ محیط زیست و پاسخگویی به نیازها بدون ایجاد محدودیت در نیازهای نسل آینده معنای شهر پایدار است.

او با اشاره به ارکان شهر پایدار تاکید کرد: متاسفانه موضوعات اجتماعی در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته در صورتی که اهمیت موضوعات اجتماعی کمتر از دیگر حوزه‌ها نیست.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر برنامه ریزی شهری اظهار داشت: اصول توسعه پایدار و نوآوری‌های گسترده در این بیانیه ذکر شده است که می‌توان با اجرای آنها به توسعه پایدار دست یافت.

استاندار آذربایجان‌شرقی کلی‌نگری را از ویژگی‌های مهم این بیانیه دانست و افزود: بیانیه‌های جزء نگر در مقابل بیانیه های کل‌نگر مخالف توسعه هستند.

پورمحمدی نگاه به آینده را در گام دوم، مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: نگاه به گذشته ما را به توسعه نمی‌رساند بلکه تنها به جبر منتهی می‌شود.

او ادامه داد: در نگاه توسعه‌ای مدرن ابتدا باید افق‌ها مشخص شود و همیشه فاصله‌ها با آن مقایسه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: کشور ما ٢۶ میلیون جوان دارد که از میان آنها ١۴ میلیون دارای تحصیلات عالیه هستند که با استفاده از توان آنها می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

او در ادامه به بازخوانی شعارهای ابتدای انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرده و خاطرنشان کرد: شعارهای ابتدای انقلاب آرمان‌های بشریت است که نه تنها در ایران که در هیچ جای دنیا کهنه نمی‌شود و همیشه باید به آنها تاکید کنیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در برنامه‌ریزی‌ها نباید دنبال برنامه‌ریزی های کوتاه مدت باشیم، نگاه بلند مدت می‌تواند ما را به توسعه برساند.

استاندار آذربایجان شرقی اصل هفتم بیانیه را ارائه راهکارها خواند و گفت: این بند نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری تنها به بیان مسئله محدود نشده و راهکارهای لازم برای رسیدن به آرمان ها را ترسیم کرده اند.

او گفت: با نگاه سلبی نمی توان تغییر نگرش ایجاد کرد باید نگاه به گذشته و همچنین نگاه آینده‌نگر را با هم تلفیق کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌‎شد مشکلات امروز بوجود نمی‌آمد.

پورمحمدی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید دفاع مقتدرانه در داخل کشور در تمام مسائل وجود داشته باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.