به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس توضیحاتی را در مورد اظهاراتش درباره ورود پول‌های کثیف در انتخابات به نمایندگان مجلس ارائه داد.

وی در سخنان خود اظهار داشت: امروز در مجلس حاضر شدم تا در مورد موضوع مهمی که چند وقتی است در رسانه‌ها مطرح شده و می‌تواند به عنوان یکی از موضوعات حساس و اساسی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی واقعا تاثیرگذار باشد و برخورد مناسب با این موضوع می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف عزیز انقلاب و انجام فعالیت‌هایی که بستر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی، سالم و پاک نگه بدارد.

وزیر کشور با اشاره به دوران ریاست خود در دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: بنده قبلا این موضوع را عرض کرده‌ام که یکی از مشکلات کشور بحث بی‌انضباطی مالی است؛ آن زمان هم من این مصاحبه را بارها انجام دادم که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که کل درآمد کشور و کل هزینه‌های کشور چه میزان است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همان زمان هم این موضوع را مطرح می‌کردم که باید به صورت جدی بنشینیم و تمام منابع مالی و تمام هزینه‌های کشور را به صورت یکپارچه نه به عنوان یک مسئله دولتی بلکه به عنوان یک مسئله حاکمیتی مورد بررسی قرار دهیم و نحوه چرخش آنها را مشخص کنیم و نظارت عالی بر تمام امور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از این مسئله را به عنوان موضوع پول‌شویی و پول‌های کثیف در ابعاد مختلف مطرح می‌کنم، گفت: البته بنده نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتم و از ایشان تقاضا کردم که جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود تا ارقام و اعدادی که بنده اینجا مطرح می‌کنم، مورد سوء استفاده دشمنان نشود و کسانی از این مسئله سوء استفاده نکنند. البته ترتیب بخش را به گونه‌ای خواهم داد که مشاهده می‌کنید موضوعی که در اینجا مطرح می‌کنیم، مسئله‌ای است که تمام کشورهای بزرگ مثل آمریکا و اروپا با شدت با این مسئله مواجه هستند و علیرغم همه برنامه‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند، بزرگ‌ترین پول‌شویی‌ها در داخل آمریکا، اروپا و کشورهای قدرتمند صورت می‌گیرد، اما ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی ایران معتقدیم که باید فعالیت‌های ما مبتنی بر عقاید و اصول انقلابی و اعتقادی باشد و کمترین تخلف را داشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات پیشین خود درباره پول‌های کثیف یادآور شد: بنده برای نخستین بار در تاریخ 2 اسفند 93 در جمع فرماندهان مبارزه با موادمخدر سراسر کشور سخنرانی داشتم. در آن سخنرانی روی آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از قاچاق صحبت کردم و آثار امنیتی این مسئله را مطرح کردم. به گونه‌ای که اکنون برای ما مسجل است پول‌های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست‌ها ارتباط دارند و این موضوع را امسال برای اولین بار در سازمان ملل مطرح کردیم و مصادیقی که در این خصوص داشتیم به آنها ارائه کردیم، یعنی اگر قاچاق و پول‌های ناشی از قاچاق را کنترل نکنیم حتما گروه‌های افراطی و تروریستی از این مسئله استفاده می‌کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.