آیرال خبر ،شهردار تبریز، حضور در مقر سازمان ملل متحد و انتخاب خود به عنوان مدیر اطلس شهرهای اسلامی را از دستاوردهای ارزشمند مدیریت شهری تبریز در عرصه بین‌المللی دانست.
به گزارش آیرال خبر ، صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امروز جایگاه ارزنده شهر تبریز، نه تنها در میان شهروندان قدرشناس، بلکه در سطح کشور و مجامع مختلف جهانی، مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تشریح ساختار مجمع جهانی شهرهای اسلامی جهان، تصریح کرد: ساختار سازمان ملل‌متحد شامل چند سازمان متعدد است که معاونت راهبردی شهرهای جهان معروف به اسکان بشر (un-habitat) از آن جمله است؛ مجمع شهرهای بزرگ اسلامی در زیر مجموعه این معاونت تعریف شده که خود آن دارای چند سازمان زیرمجموعه از جمله اطلس شهرهای اسلامی است که بر اساس شاخص‌های صدگانه سازمان ملل، توسعه شهرها را مورد توجه قرار می‌دهد.
شهردار تبریز ادامه داد: در این راستا، دومین نشست رهبران شهرهای بزرگ جهان، دوم تا چهارم جولای برگزار شده و طی آن، گزارش شهرهای مهم در سال 2015 ارایه شد.
نجفی به انتخاب خود به عنوان مدیر اطلس شهرهای اسلامی و عضو هیئت‌رییسه شهرهای اسلامی در این مجمع اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئولیت دو ساله، حقیقی بوده و با ابلاغ آن، فرصت 12 دقیقه‌ای ارایه گزارش از پیشینه تاریخی شهر تبریز و دستاوردهای مدیریتی این شهر، تحقق یافت که مورد استقبال شرکت‌کنندگان نیز قرار گرفت.
نجفی همچنین با اشاره به ساز و کار سفر خود به مقر سازمان ملل متحد، تشریح کرد: تمامی اقدامات لازم برای تحقق این سفر، با هماهنگی وزارت کشور، معاون وزیر امور خارجه، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، سفیر دایم ایران در سازمان ملل متحد و رییس شورای اسلامی شهر تبریز انجام گرفته و تمام هزینه‌های آن بر عهده سازمان ملل بوده‌است.
گفتنی است در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز، با پیشنهاد شهردار تبریز و طرح آن در قالب لایحه، دو فوریت پیشنهاد افتتاح دبیرخانه مجمع شهرهای اسلامی جهان در شهر تبریز، به تصویب رسید.

کدخبرنگار :121

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.