آیرال خبر ،دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین زمان جهت کنترل بیماری های دهان و دندان سنین کودکی است و به همین دلیل و  در راستای طرح تحول سلامت توافق نامه ای بین دو وزارت بهداشت و آموزش و پرورش جهت ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی منعقد و از اردیبهشت ماه سالجاری اجرایی شده است.

 

به گزارش آیرال خبر ، سعید عسگری در نشست کشوری برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی در تبریز  اظهار کرد: طبق آخرین بررسی های به عمل آمده بطور متوسط هر کودک پنج تا شش ساله ایرانی دارای پنج دندان شیری پوسیده است.

 

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد از سن شش تا 12 سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان های دایمی روندی افزایشی دارد.

 

وی یادآور شد: پوسیدگی دندان و بیماری‌های پریودنتال از مهمترین و شایع ترین بیماری های دهان و دندان در کشور بوده و هر دوی این بیماری ها ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد.

 

عسگری با بیان اینکه این بیماری ها قابل پیشگیری است، گفت: هدف کلی تفاهم نامه منعقد شده بین دو وزارتخانه بهبود شاخص DMFT که مهم ترین شاخص پوسیدگی دندان می باشد، در بین دانش آموزان ابتدایی کشور است.

 

وی هدف این طراح را افزایش درصد دانش آموزان 12 ساله بدون پوسیدگی دندان از 35 درصد به 41 درصد و کاهش میزان DMFT دانش آموزان 12 ساله از 2.09 درصد به یک درصد طی شش سال، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و والدین در زمینه سلامت دهان و دندان و تکمیل شناسنامه الکترونیک دانش آموزی عنوان کرد.

 

بر اساس این گزارش؛ نشست کشوری برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی 21 و 22 مرداد ماه جاری در سالن کنفرانس هتل شهریار تبریز در حال برگزاری است.

کد خبر نگار :121

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.