• آیرال خبر ،دانشگاه تبریز به مناسبت فاجعه منا، بیانیه ای صادر کرد.

     

    به گزارش آیرال خبر ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

     

    انا لله وانا الیه راجعون

     

    حج ابراهیمی بزرگ ترین جلوه وحدت امت اسلام و تمسک به حبل متین الهی است که حاجیان با رنگ ها و نژادها و ملت های مختلف برگرد خانه واحد می گردند؛ این عبادت توحیدی با شکوه ترین مظهر قدرت نمایی مسلمانان است که متاسفانه امسال بزرگ ترین عید مسلمانان با سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین دولت سعودی به روز عزای امت اسلام و حادثه ای تاسف بار و حزن انگیز تبدیل شد و حاجیان بیت الله الحرام، در حرم امن الهی جان خود را از دست دادند.

     

    کشته شدن مسلمانان در منا، برای چندمین بار، بی خردی و بی تدبیری آل سعود را آشکار نمود. این فاجعه امری نیست که از اذهان امت اسلامی پاک شود و دولت عربستان باید به مسئولیت خود در قبال زائران ضیوف الرحمان عمل نموده و عواقب این فاجعه را بپذبرد .

     

    دانشگاه تبریز ضمن تسلیت این فاجعه عظیم به ساحت امت اسلام، مردم مسلمان و ولایی ایران و بویژه خانواده‌های داغدار جان باختگان و ضمن آرزوی غفران واسعۀ الهی برای آنان، از تمانی سازمان های جهانی و حقوق بشر، متفکران، آزادیخواهان و مجامع دانشگاهی می خواهد نسبت به سرنوشت همه مفقودین این فاجعه حساس بوده و تا تعیین سر نوست آنان دست از پرسشگری و مطالبه برندارند.

     

    اجتماعی 1394/07/05

    کدخبر:110101

  •  

    خبرنگار: 1130

    انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.