آیرال خبر ،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حال عمومی حجاج آذربایجان شرقی خوب است و از هفت مهر ماه در طی 9 پرواز به تبریز بازخواهند گشت.

 

به گزارش آیرال خبر ، سعید شبستری در جلسه ستاد پیگیری حادثه منا که با مشارکت دستگاه های ذی ربط برگزار شد، با اشاره به بی‌لیاقتی آل سعود در مدیریت حج، اظهار کرد: حقیقتا در بهترین و عزیزترین روزی که عید تمام مسلمانان بود خاطر همه مسلمانان مکدر شده و همه مسلمانان عزادار شدند.

 

وی ادامه داد: جمع کثیری از هموطنان ما نیز در ایران اسلامی عزادار شدند و با توجه به عدم همکاری مسوولان سعودی شناسایی حجاج در روزهای اول حادثه با مشکل روبه‌رو شده بود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور و به تبع آن وزیر کشور در زمینه رسیدگی سریع به وضعیت حجاج ایرانی ستادی نیز در آذربایجان شرقی تشکیل و برای دلجویی و پیگیری وضعیت حجاج اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

 

شبستری همچنین در ادامه این جلسه طی تماس تلفنی با مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی در مکه مکرمه، جویای آخرین وضعیت حجاج ایرانی و آذربایجانی شد.

 

روحی، مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در این تماس تلفنی اعلام کرد: حجاج آذربایجان شرقی در سلامت کامل به سر می‌برند و تنها دو نفر مفقود هستند.

 

تقی‌زاده، معاون اداره کل حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی کلی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده ارایه داد و گفت: متاسفانه در حادثه منا تا این لحظه 136 نفر از حجاج کشورمان فوت شده‌اند و 95 نفر مصدوم و فعلا 344 نفر نیز مفقود هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگشت کاروان‌های استان از 7 مهر آغاز و تا 12 مهر با 9 پرواز خاتمه خواهد یافت.

 

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قایم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری و مدیر کل بنیاد شهید استان به عنوان اعضای ستاد منا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

سیاسی 1394/07/05

کد خبر :11099

خبرنگار: 1145

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.