آیرال خبر  ، سردار عزت الله جعفری در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مرگ در راه خدا نوعی پیروزی است و امروزه، شهدا منتظر جوانانی هستند که راه آن ها را ادامه دهند.

 

به گزارش آیرال خبر،دفاع مقدس، جنگ بین کفر و اسلام بود و حکومت امام خمینی (ره) پس از حکومت پیامبر و حکومت کوتاه مدت حضرت علی (ع)، اولین حکومت. محسوب می شود. در دفاع مقدس، توان رزمی ما با توان دشمن قابل مقایسه نبود و شهدای ما، با خدا پیمان بسته بودند.

 

وی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس، به منزله این است که پیام شهدا را به مردم القا کنیم و همه جوانان وظیفه دارند که اسلام را در زندگی خودشان جاری کنند.

 

جعفری بیان کرد: امروزه، عمده قوای ملت ایران، جوانان هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس نیز، این جوانان به میدان جنگ رفتند و اکثر فرماندهان ما، دانش آموزان و دانشجویانی بودند که جنگ را مدیریت کردند.

 

وی در خصوص برنامه های ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: اولین برنامه ما، حفظ پیام های رزمندگان است که در این راستا، حدود 1000 ساعت از مصاحبه های رزمندگان را ضبط کرده ایم و آن ها را به صورت کتاب چاپ می کنیم که تا کنون 35 جلد کتاب در خصوص خاطرات شهدا، مادران شهدا و رزمندگان، چاپ کرده ایم.

 

وی افزود: حدود 100 استاد نیز که رزمندگانی با حداقل مدرک فوق لیسانس هستند، به عنوان دو واحد درسی برای دانشجویان دانشگاه ها، از خاطرات جنگ می گویند.

 

جعفری در خصوص برنامه های ستاد گرامیداشت در هفته دفاع مقدس گفت: اجرای مراسم سال رژه های نیروهای مسلح، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان “نقش استان در دفاع مقدس”، تجلیل از مقام سرباز، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان همزمان با شروع سال تحصیلی و عطر افشانی گلزارهای شهدا و شهدای گمنام، از جمله برنامه های ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اجرای برنامه های فرهنگی مختلف، تجلیل از بانوانی که در دفاع مقدس نقش داشتند، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در خطبه های پیش از نماز جمعه در تمامی شهرستان ها را، از دیگر برنامه های این ستاد در هفته دفاع مقدس برشمرد.

 

وی همچنین از افتتاح طرح های عمرانی و نامگذاری ایستگاه های مترو به نام شهدای دفاع مقدس نیز در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، در خصوص اجرای مراسم رژه و نمایشگاه دفاع مقدس، اظهار کرد: مراسم رژه نیروهای مسلح، با مسئولیت سپاه عاشورا، روز 31 شهریورماه در میدان آذربایجان انجام می شود و نمایشگاه “نقش استان در دفاع مقدس” نیز در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.

 

وی در خصوص محل دفن شهدا نیز گفت: برای دفن شهدا، متخصص هایی از تهران می آید و با بررسی های مختلفی که انجام می دهیم،  به دنبال انتخاب منطقی ترین مکان برای دفن شهدا هستیم.

 

جعفری، درباره ساخت و به‌روز کردن المان های شهدا، با بیان اینکه در کنار ساخت پل در سطح شهر، پل های فرهنگی هم نیاز است، خاطرنشان کرد: اعتبار گرفتن از تهران، ارسال نامه هایی با امضای استاندار به سایر ادارات و ورود بخش خصوصی، می تواند نقش بسزایی در ساخت المان ها داشته باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص ساخت موزه شهدا در تبریز نیز گفت: برای ساخت موزه، نزدیک به 300 میلیارد تومان نیاز داریم که اگر این مبلغ را در بین ادارات مختلف و بخش خصوصی تقسیم کنیم، می توانیم موزه را احداث کنیم و پیش بینی ما این است که در صورت تأمین اعتبارات، تا حدود چهار سال ساخت موزه را عملی کنیم.ر

اجتماعي    1394/06/25

کدخبر:11081

کدخبرنگار:121

انتهای پیام

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.