آیرال خبر،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از فوت 52 نفر در اثر مصرف مواد مخدر در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد فوتی های ناشی از مصرف مواد در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش آیرال خبر، سردار محمد علی نصرتی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر لزوم تشکیل به موقع جلسات شورای استانی و شهرستانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در سالجاری پنج جلسه شورای استانی و 91 جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان های استان برگزار شده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سالجاری، در قالب عملیات اطلاعاتی و انتظامی، 15 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده است.

وی داشتن رویکرد پیشگیرانه را یکی از مهم ترین اولویت های شورای مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: متاسفانه در شش ماهه نخست سالجاری، 52 نفر جان خود را در اثر استفاده از مواد مخدر از دست داده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تعداد دستگیر شدگان مواد مخدر در شش ماهه نخست سالجاری را 11 هزار و 513 نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 200 نفر از معتادان دستگیر شده خانم و مابقی مرد است.

نصرتی گفت: در این مدت، 408 نقطه آلوده در سراسر استان شناسایی و بیش از 10 تن مواد مخدر غیر دارویی، امحا شده است

نصرتی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و تبلیغی انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: 340 هزار و 515 نفر در ارتباط با مقابله با مصرف مواد مخدر، آموزش های لازم را دیده اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد پنج درصدی را به همراه داشته است.

به گفته وی، تا پایان شهریور ماه سالجاری، ماهانه به صورت میانگین دو هزار نفر در مجموع مراکز اقامتی و ترک اعتیاد پذیرش شده اند که در این مراکز علاوه بر درمان، اقدامات لازم در خصوص اشتغال و مراقبت های بعد از درمان را انجام می دهیم.

نصرتی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته در سه مرکز اقامتی، موفق به اشتغالزایی برای تعدادی از معتادان شدیم ولی در شش ماهه نخست سالجاری این مراکز را به 10 مرکز افزایش داده ایم.

اجتماعی 94/8/7

کدخبر1101215

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.