آیرال خبر ،با برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کلان‌شهر تبریز در میان بیش از 180 غرفه فعال، ارایه می‌شود.

به گزارش آیرال خبر ، اولین نمایشگاه گردشگری حلال با حضور مقامات کشوری و محلی کشور میزبان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ابوظبی آغاز شد.

شهرداری کلان‌شهر تبریز به عنوان تنها شرکت‌کننده شهرداری‌های کشورمان، در این نمایشگاه حضور دارد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تبادل تجربیات بین المللی در حوزه گردشگری کشورهای مسلمان، محور مهم نمایشگاه گردشگری ابوظبی خواهد بود.

ارایه آخرین مقالات و تالیفات در خصوص ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جایگاه این صنعت در تعمیق تعاملات فرهنگی و اجتماعی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

گفتنی است اولین نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی 27 الی 29 مهرماه برگزار می شود و غرفه شهرداری کلان‌شهر تبریز به همت سازمان توسعه گردشگری و اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز و همچنین شهرداری منطقه هشت در آن حضور دارد.

نمایشگاه ابوظبی، فرصت ارزشمند معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز در عرصه بین‌المللی

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به حضور شهرداری کلان‌شهر تبریز در اولین نمایشگاه گردشگری حلال در ابوظبی امارات متحده عربی گفت: نمایشگاه گردشگری ابوظبی گام موثری در تبیین جایگاه فرهنگی و تاریخی کهن‌شهر تبریز به شمار می‌رود.

رضا خلیلی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی حلال ابوظبی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مسلمان آغاز به کار کرده و در این میان، غرفه کلان‌شهر تبریز، به عنوان تنها غرفه شهرداری‌های کشور، به معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های گردشگری تبریز حضور دارد.

وی با اشاره به رویکردهای شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه گردشگری، اضافه کرد: جذب گردشگر، از طریق مناسبات و فرصت های مختلف بین‌المللی، محور مهم این رویکردها بوده و حضور تبریز در نمایشگاه حلال نیز در همین راستا پیگیری می‌شود.

خلیلی با بیان این‌که احیای جایگاه تاریخی و فرهنگی کهن‌شهرهای اسلامی، از جمله تاکیدات دکتر نجفی است که در ماه‌های اخیر توسط ایشان در مجامع مختلف بین‌المللی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: گردهمایی کشورهای مختف اسلامی در نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی، از جمله بسترهایی است که می‌تواند در راستای احیای هویت تاریخی و جایگاه فرهنگی کشورهای اسلامی، موثر واقع شود.

فرهنگی 94/7/29

کدخبر110186

خبرنگار: 1145
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.