آیرال خبر ،محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از پروژه موزه فرش تبریز بر اهتمام جدی بر تسریع روند احداث موزه فرش تبریز تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، پور مهدی طی بازدیدی جامع از تمامی بخش های موزه فرش تبریز از نزدیک در جریان  گزارش پیشرفت فیزیکی و مراحل کار ساختمان در حال احداث موزه فرش تبریز قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید با اشاره به تاکید و پی گیری های دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور بر اتمام پروژه موزه فرش تا سال آینده گفت: لازم است تا با سرعت بخشی به پروژه ساختمان موزه شاهد افتتاح موزه در  14مهر ماه سال آینده و مراسم گرامیداشت “روز ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت قالی” باشیم.

پور مهدی بر بکارگیری مصالح بومی در ساخت موزه تاکید کرده و خواستار بهره برداری سریعتر از موتورخانه و تاسیسات گرمایشی ساختمان برای تداوم فعالیت اجرایی در فصل سرما شد.

وی  گفت: تمامی زیر ساخت ها و امکانات لازم می بایست در جهت تسریع روند احداث موزه فرش بکار گرفته شود.

پور مهدی بر عزم استانی در تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: گزارش های هفتگی از سوی استانداری از روند اجرایی و پیشرفت پروژه تهیه و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این بازدید و معرفی بخش های مختلف موزه فرش تبریز از پیشرفت  60 درصدی ساختمان موزه خبر داد و تصریح کرد:ت مامی تجهیزات مکانیکی برای تاسیسات و تهویه و آسانسورها خریداری شده و در کارگاه موجود است و کار پروژه در مرحله نازک کاری قراردارد.

گفتنی است در ادامه بازدید، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شهردار منطقه 8 تبریز طی نشستی به رایزنی در خصوص چگونگی سرعت بخشیدن به پروژه ملی موزه تبریز پرداختند.

فرهنگی 94/7/19

کدخبر110151

کدخبرنگار125

انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.