آیرال خبر ،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  بر ضرورت انجام عزاداری های با شناخت و معرفت حقیقی تاکید کرد.

به گزارشآیرال خبر به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در آیین نکوداشت و تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی افزود: مراسم ها و مناسک عزاداری محرم الحرام باید با توجه به جنبه معرفتی نهضت عاشورا همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیات های حسینی باید با گسترش این نوع از نگاه به موضوع قیام عاشورا مردم را متوجه اهداف اصلی نهضت سیدالشهدا کنند.

آیت الله شبستری اضافه کرد: هر چند اشک ریختن بر مصایب اهلبیت عصمت و طهارت در منابع مختلف حدیث بسیار توصیه شده است، اما باید دانست که صرف اشک ریختن ما را به هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام آشنا نمی کند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شاعران اهلبیت در طول تاریخ اسلام افزود: تاریخ اسلام سرشار از شاعرانی است که ذوق و قریحه خود را وقف اهلبیت، مصایب و فضایل آنها کرده اند و در پهنه آفاق نامشان ماندگار شده است.

وی ادامه داد: شاعران و مادحین اهلبیت همواره جایگاهی ارزنده در تاریخ تشیع داشته اند و خود اهلبیت نیز عنایت های ویژه ای به آنها داشته اند.

وی تاریخ شعر و ادب اهلبیت را مشحون از اشعاری خواند که در ستایش و یا بیان مصایب ائمه معصومین سروده اند.

عضو خبرگان رهبری، کار شاعران و مادحین اهلبیت را به مثابه جهاد فی سبیل الله خواند و گفت: آنان نقشی ارزنده در غنای فرهنگ شیعی دارند.

امام جمعه تبریز، برگزاری آیین نکوداشت پیرغلامان و خادمین آستان حسینی را اقدامی ارزنده خواند و برگزار کنندگان آن را مورد تقدیر قرار داد.

فرهنگی 94/7/25

کدخبر110171

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.