آیرال خبر ،فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي از کشف اشيای عتيقه ای که در سال 92 از موزه قرآن و کتابت تبريز به سرقت رفته بود، خبر داد. 

 

به گزارش آیرال خبر ، سردار “محسن حسن خاني” در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال سرقت اشيای نفيس و گرانبها از موزه قرآن و کتابت تبريز در سال 92، قسمتي از اشياء مسروقه در همان سال کشف شد.

 

وي ادامه داد: به منظور کشف باقيمانده اقلام مسروقه، تيم ويژه اي از پليس استان آذربايجان شرقي اقدامات اطلاعاتي و فني خود را براي رسيدگي اين پرونده آغاز کردند.

 

فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي ادامه داد: سرنخ هاي به دست آمده حاکي از آن بود که قاچاقچيان، اموال مسروقه را به ديگر استان ها منتقل کرده اند بنابراين با توجه به اهميت اين پرونده، هماهنگي هاي لازم براي دستگيري اعضاي اين باند با پليس استان هاي مزبور صورت پذيرفت.

 

حسن خاني خاطرنشان کرد: پس از دو سال تحقيقات گسترده پليسي، مخفيگاه اعضاي باند در تهران و همچنين تبريز شناسايي و طي يک عمليات ضربتي اعضاي اين باند بزرگ سرقت اقلام عتيقه در اين دو شهر دستگير شدند.

 

اين مقام انتظامي ادامه داد: در اين عمليات، بيش از 1500 (هزار و پانصد) قطعه انواع مسکوکات دوران هخامنشي، ساساني و اشکاني، قرآن نفيس سده اول اسلام به خط کوفي و بر روي چرم، ده‌ها قبضه شمشير، سرنيزه و خنجر، ده ها جلد قرآن خطي نفيس در ابعاد مختلف و تعدادي گردن آويز طلا، انواع آبگينه و بشقاب سفالي، مدال هاي افتخار و گردنبندهاي زينتي در اين عمليات کشف شد.

 

حسن خاني از همکاري گسترده و مناسب دستگاههاي  مختلف اطلاعاتي و قضايي، يادآور شد: ارزش دقيق اشياي کشف شده توسط کارشناسان در حال بررسي است ولي شواهد نشان مي دهد که ارزش ميلياردي دارند.

اجتماعی1394/07/14

کدخبر110142
خبرنگار: 1145
انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.