آیرال خبر،رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری چهارمین کارگاه و نشست تخصصی تاریخ شفاهی، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، حسن میلانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: چهارمین کارگاه و نشست تخصصی تاریخ شفاهی با موضوع « اصول و فنون پیاده سازی مصاحبه» سه شنبه 19 آبان سال جاری با حضور سرکار خانم شکوفه خیابانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کارگاه تخصصی با حضور اعضاء کاگروه فرهنگ و مطالعات پایداری و سایر علاقمندان راس ساعت 16 در اتاق جلسه حوزه هنری استان برگزار می شود.

میلانی با بیان اینکه پیاده سازی مصاحبه از امور مهم و تاثیر گذار روند تولید اثر به ویژه در حوزه مطالعات پایداری می باشد که تا به حال توجه جدی و علمی به آن نشده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌های این چنینی به منظور تحلیل‌های جهت‌دار، استاندارد ‌سازی و فنی‌کردن مباحث مربوط به تاریخ شفاهی نیز در تعیین جایگاه خاطره و خاطره‌نویسی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مقوله در تاریخ‌نگاری تاریخ شفاهی، ثبت و ضبط خاطرات با استفاده از شیوه‌های جدید در جمع‌آوری اطلاعات از خاطرات افراد است.

گفتنی است، شکوفه خیابانی از متخصصین و فعالین امر پیاده سازی می باشد و بیش از دو دهه است به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت داشته و پیاده سازی آثار مهمی را انجام داده است..

اجتماعی 94/8/16

کدخبر110247
خبرنگار: 121
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.