آیرال خبر،20 نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه در سفری سه روزه به منطقه شمال غرب کشور با ظرفیت های گردشگری منطقه آشنا شده و در نشستی مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ایراد نظرات خود در راستای افزایش تعاملات فی مابین در حوزه گردشگری پرداختند.
به گزارش آیرال خبر، در این نشست، فرزین حق پرست با تاکید برخروجی مثبت تورهای آشناسازی گفت: فعالین دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه بستر را برای سفر بیشتر گردشگران خارجی به ایران و منطقه شمال غرب کشور فراهم می کند.
وی تصریح کرد : این سفرها می تواند چهره ای واقعی از ایران و ظرفیت های آن در حوزه گردشگری را به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به تفاهمات فرهنگی بین منطقه شمال غرب کشور و ترکیه اظهار کرد: نگاه فرهنگی مشترک می تواند تعداد گردشگران خارجی را افزایش دهد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نقش رسانه ها و فضای مجازی را در مراودات دنیای کنونی گسترده توصیف کرد و افزود: متاسفانه معرفی کشور ایران با وجود بهره مندی از جاذبه های فراوان در حوزه گردشگری مغفول واقع شده و قربانی سیاه نمایی های که سعی درنشان دادن ایران به عنوان یک کشور ناامن دارند شده است.
وی ضمن یاد آوری تنوع و گستردگی ظرفیت های استان آذربایجان شرقی گفت:این منطقه با دارا بودن 4 اقلیم اصلی در یک منطقه برای تمام شاخه های گردشگری و سلایق گوناگون آن پاسخ مناسبی دارد.
فرزین حق پرست آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز را شهر عرفان، شهر قالی و شهری با آثار تاریخی جهانی دانست که وِیژگی بارز مردم آن مهمان نوازی است.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت های چند سال اخیر در رابطه با معرفی ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی در خارج از مرزها گفت: خوشبختانه توانسته ایم به عنوان یک مقصد جدی گردشگری شناخته شویم و شاهد ورود مسافران از کشورهای مختلف باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به سفر تعداد زیادی از هموطنان ایرانی به ترکیه اظهار امیدواری کرد تا آژانس های خروجی کار ترکیه نیز با طراحی بسته های متنوع و جذاب از ظرفیت های بالای ایران و خصوصا منطقه شمال غرب کشور گردشگران ترکیه ای بیشتری را به بازدید ایران ترغیب کنند.
در ادامه این نشست مدیران دفاتر خدماتی به تبادل نقطه نظرات و سوالات خود در حوزه گردشگری با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پرداختند.

فرهنگی 94/8/27

کدخبر110284

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.