آیرال خبر،امام جمعه تبریز گفت: آمریکا عامل ناامنی در دنیاست، هر کجا که رشته ای از نا امنی دیده می شود، آمریکا یک سر آن را در دست دارد و اگر این ام الفساد، فقط به امور کشور خود برسد، شاهد جهانی امن تر خواهیم بود.

به گزارش آیرال خبر، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با قدردانی از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان، اظهار کرد: آن طور که در رسانه ملی نشان داده شد، اقشار مخلف مردم امسال مراسم راهپیمایی روز 13 آبان را با شکوه تر از سال های پیش انجام دادند که این نشانه انزجار مردم از استکبار جهانی است.

وی افزود: حضور پر شور مردم جواب دندان شکنی بود به آن عده ای که فکر می کنند، با پایان یافتن مذاکرات هسته ای زمینه ورود این شیطان بزرگ به کشور باز شده است و بستر برای انجام مذاکره در زمینه های دیگر محیاست.

امام جمعه تبریز در ادامه به حرکات متناقض مسئولین آمریکایی اشاره کرد و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان، که اشاره ای بود به دوگانه گویی های مقامات آمریکایی، آب پاکی بود که ایشان به دست بعضی ها که … که فکر می کردند با مذاکرات هسته ای سیاست های خارجی ایران تغییر کرده است، ریختند.

وی با بیان اینکه شواهد بدست آمده حاکی از این است که آل سعود مقصر اصلی حادثه منا است، عنوان کرد: 40 روز از فاجعه منا می گذرد و کارشکنی های سعودی ها هنوز ادامه دارد. اخیرا یکی از پایگاه های خبری عربی اظهار کرده بود که این حادثه، عملیات از پیش برنامه ریزی شده موساد با کمک آل سعود بوده است.

آیت الله مجتهد شبتسری افزود: مقامات سعودی از ترس اینکه ایران فاجعه منا را پیگیری می کند، سعی دارند این فاجعه را گردن ایران بیاندازند، پایگاه های خبری سعودی می نویسند، ایران حجاج را کشته است و اخیرا یک مفتی خبیث وهابی اظهار کرده است چون شیعیان اعتقاد دارند مرگ در اماکن مقدس جایگاه بالایی دارد، خود را به کشتن داده اند. ولی سعودی ها بدانند ایران این حادثه را پیگیری خواهد کرد و اگر نیاز باشد واکنشی سخت و خشن خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از معروف های سیاسی،دخالت در اموری که مربوط به مشارکت اجتماعی است و در راس آن تبعیت از ولایت فقیه قرار دارد، که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ضروری است و دشمن شناسی نیز یکی از معروفات سیاسی است که وقتی رهبر می فرماید آمریکا دشمن ماست، دیگر نیازی به تنازعات درونی نیست و باید از فرمایش ایشان تبعیت کنیم.

سیاسی94/8/15

کدخبر110239

خبرنگار: 112
انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.