آیرال خبر ،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی احداث پایگاه پژوهشی و سایت موزه در خداآفرین را از موارد طرح شده در حاشیه سفر معاون میراث فرهنگی کشور به منطقه ارسباران عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر، فرزین حق پرست با اشاره به سفر معاون میراث فرهنگی کشور به آذربایجان شرقی گفت: این سفر با هدف بازدید و بررسی کم و کیفی آماده سازی پرونده جنگل های ارسباران برای ارسال به یونسکو بود.
وی از اهتمام جدی این اداره کل و همراهی دستگاه های اجرایی استان برای ثبت جهانی جنگل های ارسباران خبر داد و افزود: ثبت جهانی ارسباران با توجه به اهمیت جنگل های منطقه و لزوم حفاظت از آنها به عنوان ذخیره گاه زیست کره و از سوی دیگر نقش ویژه ای که این جنگل ها می تواند در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی و کشور داشته باشد به صورت جدی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، احداث سایت موزه خدا آفرین با مشارکت مدیریت منطقه آزاد ارس و اهتمام به مرمت پل ها و آثار تاریخی منطقه ارسباران را از جمله خروجی نشست مشترک مسولین شهری منطقه ارسباران با معاون میراث فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: در این نشست مقرر گردید تا عمارت تاریخی آینالو و عمارت وینق در صورت همکاری فرمانداران و جذب اعتبارات دولتی به عنوان پایگاه پژوهشی منطقه طبیعی ارسباران مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مدیریت ساخت و سازها به خصوص در روستاهای داخل منطقه ارسباران و ساماندهی کمپ های گردشگری موجود و در شکل کلی تر ساماندهی بصری، به سازی و همسان سازی ساخته ها با طبیعت از موارد مورد تاکید معاون محترم میراث فرهنگی کشور و کارشناسان پرونده جنگل های ارسباران بود.
فرزین حق پرست با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی و همکاری فرمانداران منطقه در راستای ثبت جهانی ارسباران گفت: این اداره کل هم آماده است تا برای رفع و اصلاح مشکلات فعلی منطقه در راستای جذب اعتبارات ملی و استانی گام بردارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پرونده جنگل های ارسباران برای ارائه به سازمان میراث فرهنگی و ارزیابی نهایی در مراحل پایانی و تکمیلی قرار دارد و امیدواریم با تلاش تمامی ذی¬نفعان در سال 2017 به عنوان یکی از نمایندگان ایران برای ثبت در میراث جهانی به یونسکو معرفی شود.

فرهنگی 94/8/7

کدخبر110317

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.