آیرال خبر،امام جمعه تبریز در همايش بسيج طلاب، با انتقاد از برخي ها در خصوص رابطه با امريكا، گفت: استكبارستيزي جزو مسلمات انقلاب اسلامي است.

به گزارش آیرال خبر، آيت الله محسن مجتهد شبستري با ابراز تاسف از مطرح كردن اسلام رحماني از سوي برخي ها كه به منظور خاصي آن را طرح مي كنند، افزود: اسلام در كنار رحمانيت، در برابر كفار نيز با شدت عمل رفتار مي كند كه نمونه آن بارها در زندگي ائمه(ع) به خصوص امام علي(ع) ديده شده است.

وي با يادآوري سالروز تاسيس بسيج مستضعفين از سوي امام خميني(ره) و بسيج 20 ميليوني ايشان، خاطرنشان كرد: شايد در اوايل از ديد برخي ها تحقق چنين رقمي سخت بود ولي در حال حاضر آن هايي كه عضو رسمي اين سازمان هستند از مرز بيست ميليون نيز گذشتند.

آيت الله شبستري بيشتر مردم كشور را بالقوه بسيجي خواند و اظهار داشت: آن چيزي كه بيشتر اهميت دارد، فرهنگ و تفكر بسيجي است و كشوري كه اين همه بسيجي داشته باشد، هرچه امريكا توطئه كند، اين نظام و كشور، شكست ناپذير خواهد بود.

وي مسئوليت پذيري را نخستين ويژگي يك فرد بسيجي عنوان و بيان كرد: يك بسيجي واقعي بايد نسبت به اصلاح خود، خانواده و جامعه دلسوز باشد.

امام جمعه تبريز بصيرت داشتن را ويژگي دومي بسيجي خواند و تصريح كرد: بصيرت در اثر پارسايي، تقوا و آشنايي با معارف به دست آمده و كمك مي كند انسان در برخورد با شبهات، سردرگم نشود.

وي با اشاره به فرمايش امام راحل كه بسيج لشكر مخلص خداست، اخلاص را ديگر ويژگي بسيجيان برشمرد كه بايد در عرصه ها مختلف با اخلاص وارد شده و انگيزه آن ها الهي باشد.

نماينده ولي فقيه در استان، محبت با مسلمانان و غضب با كفار را از ويژگي هاي چهارم و پنجم يك بسيجي دانست و اظهار داشت: بسيجي واقعي نه تنها در داخل بلكه در خارج از مرزهاي كشور نيز به فكر مظلومان هستند كه حمايت از سوريه، لبنان، عراق، يمن، فلسطين و … حاكي از آن دارد.

وي ولايتمداري را از ديگر ويژگي هاي بسيجيان معرفي و تصديق كرد: بسيجي بايد به معناي واقعي كلمه ولايتمدار بوده و با ذوب شدن در ولايت فقيه، عملا و قلبا، فرموده رهبري را حجت شرعي و لازم الاجرا بداند.

آيت الله شبستري خطاب به روحانيون، مسئوليت آن ها را در اين برهه سنگين عنوان و بيان داشت: دشمنان چون كانون قدرت كشور را در ولايت فقيه مي دانند، تلاش مي كنند آن را تضعيف كرده و شبهاتي مطرح كنند كه روحانيون بايد با آشنايي نسبت به مسايل روز جامعه، پاسخگوي شبهات نيز باشند.

همايش هفته بسيج و روز قشر بسيج طلاب، پس از نماز مغرب و عشا امروز، با حضور جمع زيادي از طلاب در حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) تبريز برگزار شد.

اجتماعی 94/8/5

کدخبر110310

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.