آیرال خبر،فرمانده سپاه عاشورا اظهار کرد: برخی از رسیدن سالروز مبارزه با استکبار در دانشگاه های ایران اسلامی یعنی روز 16 آذر می ترسند و واهمه دارند که باید تاکید کرد 16 آذر روز فخر و جشن دانشجو است.
به گزارش آیرال خبر، سردار غلام عسگر کریمیان در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان گفت: بالاترین آمار شهدای دانشجو در 16 آذر بوده و نقش این شهدا در مبارزه با جبهه استکبار بر کسی پوشیده نیست، این روز روز ندای مرگ بر آمریکا از سمت قشر دانشگاهی ماست.
وی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی از سمت قشر دانشگاهی و برگزاری کرسی آزاد اندیشی گفت: مطالبه گری به معنای زیر پا گذاشتن اصول و بی قانونی نیست، دانشجو باید به اجرا شدن عدالت اجتماعی و آرمان های حضرت امام حساس باشد و با تقویت روحیه نقد پذیری، برای اصلاح جامعه نقد های منصفانه و مطالبات به حق از مسئولین کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: جذب حداکثری و دفع حداقلی یکی از ملزومات کار گروهی می باشد و در بسیج که گستره فعالیت آن جهانی است بسیار مهم قلمداد می گردد، بسیجی تیپ خاصی ندارد، هر کس که در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی فعالیت بکند یک بسیجی است.
سردار کریمیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شروع دشمنی جبهه استکبار با زدن جرقه انقلاب اسلامی 15 خرداد 42 رسما آغاز شد، اولین اقدام آن ها جلوگیری از وقوع انقلاب بود که امام (ره) در مقابل آن ها مقابله کرد و استکبار را شکست داد و این اقدام دشمنان تحقق نیافت. این برای اولین بار بود که انقلابی مردمی و بدون تکیه به شرق و غرب و با ماهیت دینی شکل گرفت. این اولین شکست بزرگ استکبار از انقلاب اسلامی بود.
وی یادآور شد: جبهه استکبار با راه اندازی جریان های قوم گرایی سعی داشت از تثبیت انقلاب اسلامی جلوگیری بکند که با رهبری حضرت امام (ره) این حربه نیز با شکست مواجه شد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: پس از ناکامی استکبار، آن ها رو به ترور های مکرر در ایران آوردند. بعد از ترورهای فراوان در این زمان بود که امام فرمود: بکشید ما را ملت ما زنده تر میشود. مقابله ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) باعث شد که نه تنها انقلاب تحریف نشود؛ بلکه انقلاب و آرمان های آن ریشه دار تر نیز شود.
وی ادامه داد: شکست های بعدی جبهه استکبار در جنگ نابرابر هشت ساله که علیه ایران طرح ریزی کردند رخ داد؛ آنجا بود که فرهنگ بسیجی لرزه بر پیکره جبهه استکبار وارد کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با ورود دشمن به عرصه جنگ نرم علیه ایران، رهبر معظم انقلاب در این رابطه به روشنگری هایی پرداختند و با عبارت های چون ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی به روشنگری پرداختند که متاسفانه از سوی مسئولین فرهنگی زمان خیلی جدی گرفته نشد.همین غفلت باعث شد دشمن پیشروی هایی داشته باشد و جای پایی برای خود باز بکند.
سردار کریمیان افزود: مردم ایران ثابت کردند با مقاومت بر علیه تمام نقشه های جبهه استکبار می ایستند و به همین دلیل دشمن دو گزینه پیش روی خود داشت، گزینه حمله نظامی و آمدن پای میز مذاکره که با اثبات قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه کشور های متهاجم و معاند مذاکره را تنها راه نیل به اهداف خود یافتند.
وی با بیان اینکه عملیات نفوذ پشت پرده مذاکرات دیپلماتیک قرار دارد، افزود: یکی از وظایف ما جلوگیری از همین نفوذ است، تاریخ را بخوانید ببینید در کجای عالم اینها برای ملتی دلسوزی کردند، آنها به دنبال نیل به اهداف و منافع ملی خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: لبخندهای بشردوستانه ی دشمن با هدف نفوذ سیاسی و فرهنگی بوده است تا بی دغدغه وارد کشور بشوند. دانشجویان باید سناریوی نفوذ را تشخیص داده و حامی مستضعفین باشند. دشمن امروز هنجارها و ارزش ها را وارونه جلوه می دهد. در این شرایط ما نباید استکبار را فراموش کنیم. وظیفه ی دیگر دانشجویان امروز،مطالبه گری است. ما نباید ساکت بنشینیم. البته مطالبه گری به هم ریختن نظم و قانون نیست. مطالبه ی عدالت یکی از وظائف اصلی همه ی آگاهان جامعه می باشد.
وی با تاکید بر نقش روشنگری بسیج دانشجویی در بدنه جامعه افزود: اینکه ایران اسلامی در خارج از مرز های خود به ویژه در خاک سوریه با داعش درگیر شده است باید برای مردم تبیین شود که عده ای نتوانند از این فضا سوء استفاده بکنند .
سردار کریمیان خاطرنشان کرد: این تدبیر رهبر معظم انقلای است که دشمن را در خازج از مرز های کشور درگیر بکند چرا که اگر فراغتی برای داعش ایجاد شود بدون تردید امنیت کشور ما را نیز تهدید خواهد کرد.
عبدالله شادی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این همایش اظهار داشت: براساس شناختی که از دانشگاههای استان دارم، هم افزایی دانشجویان و دانشگاهیان استان یا نهاد نمایندگی ولی فقیه که در راستای رشد علمی و بصیرت سیاسی انجام می گیرد قابل ستایش است.
وی ادامه داد: خوشبختانه پیشرفت های کشور چشمگیر بوده است، در سالهای دفاع مقدس ما نه تنها سیم خاردار نمی توانستیم تولید کنیم. اما امروز جوانهای ما در شعبه های مختلف علمی در تراز جهانی قرار دارند.
وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که مالک اشترهای ما به خیمه ی استکبار نزدیک هستند و می توانند ضربه ی نهایی را بر پیکره ی دشمن وارد کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: ما در گام نهایی برای اضمحلال دشمن قدم بر می داریم. نباید جبهه مقاومت را ترک بکنیم که بگذاریم که رهبر معظم انقلاب ناچارا دستور عقب گرد را بدهند.
گفتنی است، رضا شیبانی اصل، دبیر شعر آورد تبریز یکی از شعرای بسیجی دیگر میهمان این همایش بود .
همچنین در حاشیه این همایش دو کمپین حامیان مدافعان حرم و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی با ثبت نام دانشجویان بسیجی استان تشکیل شد.

اجتماعی 94/8/2

کدخبر110297

خبرنگار 125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.