آیرال خبر،شهردار تبریز در دیدار با هیئت اقتصادی و بازرگانی استان قونیه ترکیه، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی طرفین را بستر مستعد توسعه ارتباطات اقتصادی دانست.

به گزارش آیرال خبر “صادق نجفی” در دیدار با رییس اتاق بازرگانی استان قونیه ترکیه و هیئت همراه وی، اظهار کرد: در توصیف پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز و قونیه، همین بس که مولانا جلال‌الدین بلخی، شاعر نامی ایرانی در خاک قونیه آرمیده و آرمگاه او همواره پذیرای خیل مشتاقان تعالیم انسانی و اخلاقی است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در سال‌های اخیر، شاهد حضور موثر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری ترکیه ای در شهر تبریز بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: تبریز مصمم است تا با تقویت زمینه‌های ارتباطی، این حضور را به صورت متقابل و هدفمند، به بخش‌های مختلف گردشگری، تجاری و فرهنگی، گسترش دهد.

وی ادامه داد: روند پرشتاب توسعه کلان‌شهر تبریز در حوزه‌های مختلف عمران، خدمات و حمل‌و‌نقل، بستر مستعدی است که می‌تواند در خدمت ارتباطات دو طرف در مناسبات تخصصی حوزه مدیریت شهری شود.

وی مدیریت هماهنگ شهری در تبریز را رمز ارزشمند توفیقات این کلان‌شهر در دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: با در نظر داشتن این الگوی مدیریتی، هیچ محدودیتی در توسعه ارتباطات متقابل دو طرف، متصور نیست.

حیفظی سویدمیر نیز در این دیدار، با اشاره به اشتراکات تبریز و قونیه، گفت: قونیه نیز مانند تبریز با داشتن پیشینه تاریخی و پایتخت‌نشینی، نقش موثری در تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است؛ امروز نیز این شهر درست مانند تبریز، در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری، پیشتاز است.

وی خطاب به نجفی اظهار کرد: با در نظر داشتن این امتیاز مهم و همچنین با حمایت‌های ویژه جنابعالی از زمینه‌های سرمایه گذاری، می‌توان بسته‌های پرباری از توسعه تعامل دو طرف، تهیه و تدوین کرد.

اجتماعی 94/8/20

کدخبر110267

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.