آیرال خبر،سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی استان‌های کشور از امنیت کامل برخوردار است، اظهار داشت: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی به صورت جد مسایل را رصد می‌کنند و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که همیشه از امنیت کامل برخوردار بوده است.

به گزارش آیرال خبر، در راستای نظارت بر نیروهای انتظامی تمامی استان‌ها طبق برنامه قبلی قرار بود به آذربایجان‌شرقی هم سفری داشته باشیم، میزان وقوع جرم نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته و میزان کشفیات 40 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: اجلاس 5 جانبه‌ای با حضور کشورهای روسیه، ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان با محوریت مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر برگزار شد که نتایج خوبی در پی داشت، طبق تفاهمنامه امضاء شده عملیات مشترکی برای مبارزه با مواد مخدر صورت خواهد گرفت و اخیرا نیز یک عملیات مشترک در دریا صورت گرفت.
اشتری با انتقاد از عدم مبارزه جدی سازمان‌های بین المللی با مواد مخدر، ابراز کرد: ما چشم امیدی به این سازمان‌ها نداریم و برای مقابله با این بلای خانمان سوز تمام تلاش خود را می‌کنیم.
وی اذعان داشت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا دستگاه‌‌های مختلفی حضور دارند و در این مبارزه سهیم هستند، در سال جاری نیروی انتظامی توفیقات خوبی در این باره داشته است و امیدواریم با تقویت این امر توفیقات بیشتری را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اقدامات مناسبی با همراهی مردم و تلاش نیروهای انتظامی در سطح استان انجام گرفته است.
فرمانده نیروی انتظامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مرز‌های ایران، بیان داشت: با همانگی خوب نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش تمامی مرزهای کشور از امنیت کامل برخوردار است، هیچگونه حرکت ضد انقلابی بدون پاسخ نمانده و نسبت به سال‌های گذشته وضعیت امنیتی مرزها بهتر شده است.
وی ادامه داد: ما به دنبال تجهیز مرزها به وسایل فیزیکی و الکترونیکی هستیم تا میزان امنیت را به حداکثر برسانیم.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اتمام مدت 3 ساله و رسیدن زمان افزایش میزان جرایم رانندگی، عنوان کرد: طبق مصوبه قرار بود بعد از 3 سال میزان جرایم باتوجه به نرخ تورم افزایش یابد و ما از دولت و مجلس درخواست کردیم نرخ را بررسی و میزان جرایم را افزایش دهند.
فرمانده نیروی انتظامی ایران افزایش نرخ جرایم را برای رانندگان و مردم مفید دانست و گفت: ما هر چقدر سخت‌گیری کنیم افراد بیشتری مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت خواهند کرد و به تبع آن درصد حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت، فرهنگ ترافیک با توجه به آمار روز به روز در کشور ارتقاء می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر تبریز، اعلام کرد: نیروی انتظامی در مرحله اول توهین به مردم ولایتمدار آذربایجان را محکوم می‌کند، خوشبختانه مسئولین استانی و کشوری به خصوص رئیس صدا و سیما به موقع موضع گیری کردند و با متخلفین امر برخورد شد.
وی افزود: مردم آذربایجان نیز نظرات و اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند اما در این میان عده‌ای می‌خواستند با سوء استفاده از موضوع در شهر ناامنی ایجاد کنند که با هوشیاری مردم توطئه‌ای که در خارج از کشور برنامه‌ریزی و هدایت می‌شد خنثی شد.
اشتری با بیان اینکه مردم آذربایجان صف خود را از فرصت طلبان جدا کردند، اعلام کرد: ما هم همین توقع را از مردم ولایتمدار آذربایجان داشتیم و امیدواریم مردم انقلابی آذربایجان دشمنان را همیشه مایوس کنند.

اجتماعی 94/8/20

کدخبر110273

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.