آیرال خبر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این اداره کل به وظایف خود واقف است گفت: حرکت و تلاش مستمر و پیوسته در راستای حفظ و احیا هویت تاریخی جزء وظایف ذاتی میراث فرهنگی است و خوشبختانه این مهم به شکل جدی دنبال می شود.
به گزارش آیرال خبر، فرزین حق پرست خاطرنشان کرد: با وجود تمامی محدودیت های مالی بیش از 57 کارگاه مرمتی در آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند.
وی در تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی گفت: در طول دو سال گذشته پنج مسجد شیخ طبق میانه، دال ذال تبریز، مسجد جامع تسوج، مسجد مهرآباد بناب و 63 ستون بازار تبریز مرمت و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توسعه محوطه موزه قاجار، مرمت و تغییر کاربری خانه نعمت زاده به هتل بوتیک، مطالعات مرمتی پل دختر میانه و بقعه شیخ شهاب الدین اهری از دیگر فعالیت های معاونت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: موزه باستان شناسی میانه به بهر برداری رسیده و موزه منطقه ای ، موزه فرش تبریز، موزه صنایع دستی و موزه صدا در مراحل احداث، تجهیز و مطالعات محتوایی قرار دارند.
وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید تا به امروز 3 اثر طبیعی ،2 اثر معنوی و 8 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
فرزین حق پرست با تاکید بر اینکه همه مدیران دولتی در مسیر رشد و توسعه شهر همفکر و همدل هستند گفت: خروجی مثبت همکاری و تعامل نزدیک این اداره کل و شهرداری تبریز با وجود برخی اختلاف سلیقه ها از دیر باز در این شهر کاملا مشهود بوده است.
وی با اظهار تاسف از برخی اظهار نظر ها که ریشه در کم اطلاعی برخی از مسئولین شهری از جزییات فنی امر دارد افزود: اینگونه اظهار نظرها بی توجه به منافع شهری می تواند رویش نگرش منفی و دل نگرانی نسبت به عملکرد کلی مسئولان را در بین شهروندان سبب شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت این اداره کل در ابعاد استان گفت: تلاش می کنیم تا اعتبارات و فعالیتها در تمام استان به شکل یکپارچه و یکسان توزیع شود.
فرزین حق پرست با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با وجود تمام مشکلات ، چالش ها، ناملایمات ، بی مهری ها و حتی تعرضات به شناسنامه و هویت تاریخی همچنان جدی و مستمر به تلاش خود در دفاع از داشته های فرهنگی و تاریخی این بخش از خاک ایران اسلامی می پردازد خاطرنشان کرد: این اداره کل فارغ از جریان سازی های معمول درآستانه انتخابات متعهدانه و به دور از هیاهو نسبت به وظایف ذاتی خود حرکت می کند.

فرهنگی 94/8/30

کدخبر110293

گزارش رحیم کاری نو

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.