آیرال خبر،فرمانده سپاه عاشورا گفت: حفظ انقلاب اسلامی در سایه توجه بیش از پیش به حوزه پدافند غیر عامل است.

به گزارش آیرال خبر سردار غلام عسگر کریمیان در دومین همایش پدافند غیر عامل سپاه عاشورا گفت: امروز، پدافند غیر عامل یک کار نیست بلکه یک درد است و بعد از گذشت 28 سال از دفاع مقدس هنوز در ابتدای پدافند غیر عامل مانده ایم.

وی با بیان اینکه هر کشوری که به پدافند غیر عامل توجه نکند، یک کشور بدون دفاع است ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کرده و در برابر تهدیدات دشمنان، امنیت خود را حفظ کنیم باید بیش از پیش به پدافند غیر عامل توجه کنیم.

وی با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای حوزه پدافند غیر عامل در برخی حوزه ها اظهار کرد: شرافت و عزت ما به همین کارهاست. کشوری مثل عراق که صاحب قوی ترین نیروهای زرهی بود نتوانست در مقابل یک کشور فرامنطقه ای بایستد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: پدافند غیر عامل فقط منحصر به نظامیان نیست. نیروهای نظامی یک کشور اگر در اوج آمادگی نظامی باشند ولی زیر ساخت های پدافند غیر عامل را نداشته باشند با مشکل مواجه خواهند شد.

کریمیان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه آشنایی همه اقشار جامعه با پدافند غیر عامل گفت: در درجه اول باید تمامی مدیران با آموزش های پدافند غیر عامل آشنا شوند که متاسفانه در مواردی مشاهده می شود که مدیران، آشنایی های لازم را با حوزه پدافند غیر عامل ندارند.

وی ابراز کرد: اگر این همایش ها وارد حوزه عملیاتی و اجرایی نشود نتایج مد نظر و مطلوب را نخواهیم گرفت.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید مجدد بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد: همه در این باب مسئول هستیم و باید در باب ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل تلاش کنیم.

به گفته کریمیان، حیات و ممات یک کشور به اصولی وابسته است که یکی از مهم ترین این اصول ها، اصل پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به برخی مزیت ها و آسیب های فضای مجازی ادامه داد: در زمینه پدافند غیر عامل باید بدون تعارف کار کرد و در فضای مجازی نیز باید همچنان که جنگ کردن در فضای واقعی را یاد گرفته ایم جنگ کردن در فضای سایبر و مجازی را نیز یاد بگیریم.

سیاسی94/8/11

کدخبر110233

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.