آیرال خبر،فرماندار تبریز با بیان اینکه نارضایتی آذری زبانان از پخش برنامه موهن فیتیله در جمعه گذشته یک حقیقت مسلم است، گفت: تجمع بعد از ظهر امروز تبریز در اعتراض به این موضوع با آرامش پایان یافت.
به گزارشآیرال خبر، رحیم شهرتی فر  در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تمام آذری زبانان از پخش جمعه گذشته ‘فیتیله’ ناراحت هستند، افزود: اعتراض به موقع مردم و مسئولان استان به پخش این برنامه و اقدام به موقع سازمان صدا و سیما در برخورد با خاطیان، عذرخواهی مقام های ارشد این سازمان از مردم و وعده عدم تکرار این گونه اتفاقات در آینده و رسیدگی قاطع و ریشه یابی کامل موضوع، موجب شد مردم فهیم و آگاه تبریز، رسیدگی به این مساله را به مقام های مسئول بسپارند.
وی اظهار داشت: با این وجود عده ای از جوانان که با پخش برنامه تلویزیونی موهن ‘فیتیله’، احساسات شان جریحه دار شده بود، به عنوان اعتراض در ساعت 16 بعد از ظهر امروز در تبریز تجمع کردند و پلیس و برادران نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی خود مبنی بر ممانعت از برگزاری تجمع های غیرقانونی و فاقد مجوز و برای حفظ امنیت و آرامش شهر و جان و مال مردم، درخواست متفرق شدن تجمع کنندگان را کردند.
فرماندار تبریز اضافه کرد: چون تعداد تجمع کنندگان محدود و کم بود و از طرفی مردم با فرهنگ تبریز با هوشیاری و آگاهی از همراهی معترضان خودداری کردند، تجمع که به صورت محدود منجر به بروز تنش جزئی شده بود، به سرعت به پایان رسید.

شهرتی فرد ادامه داد: در این تجمع دو نفر از رهگذران بر اثر اصابت سنگ از ناحیه سر زخمی شدند.

وی از خویشتنداری نیروهای انتظامی و موفقیت آنان در مدیریت تجمع تبریز و همکاری مردم فهیم این کلان شهر با پلیس و عدم همراهی با اقدامات غیرقانونی تقدیر و تشکر کرد.
در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی ‘فیتیله’ صحنه ناشایستی به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود.
روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه ‘فیتیله’ از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود.

سیاسی 94/8/19

کدخبر110261

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.