آیرال خبر،بنظر می رسد آنهایی که از “آب در آسیاب دشمن ریختن” لذت می برند، این کار را نه بصورت اتفاقی و غیر عمد انجام می دهند بلکه عامدانه سعی دارند تا خوراک تبلیغات و جوسازی های رسانه ای و خارج نشینان ضد ایرانی را فراهم نمایند اما جای تعجب است که از سال های گذشته اقدامات خود کسب تجربه نکرده اند و باز هم می خواهند خود را رسوای ملت غیور آذربایجان نمایند.
به گزارش آیرال خبربه نقل از گروه اجتماعی آناج: جمعه گذشته برنامه “فیتیله” موضوعی را در یکی از آیتم های خود جای داد که به شدت در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کرده و متاسفانه موضوعی شد تا برخی تمام قوای خود را بکار گیرند تا به نفرت پراکنی قومی بپردازند.
حقیقت امر این که اشتباهی که مسئولین شبکه دو مرتکب شدند، موجب جریحه دار شدن خاطر میلیون ها ترک زبان را در کشورمان فراهم آورد.
بعد از تلاش ها و اعتراضاتی که از روز گذشته در خصوص این موضع اتفاق افتاد نهایتا منجر به این اتفاق بود که برنامه فیتیله تعطیل و عوامل آن توبیخ شدند و همچنین سازمان صدا و سیما قول داد تا به بررسی جوانب موضوع بپردازد.
روز گذشته و بعد از آنکه کلیپ هتل فیتیله ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی نیز به نقد این موضوع پرداختند،بلافاصله عده ای مردم و جوانان را به تجمع و اعتراض خیابانی دعوت کردند و حتی زمان و مکان هایی را نیز در برخی شهرهای بزرگ مثل تبریز،ارومیه و اردبیل برای برگزاری تجمع پیش بینی کردند.
اما براستی چرا برخی سعی می کنند تا دادگاه هر مشکل،توهین،ظلم یا هرچیز دیگر را در پهنه خیابان ها برپا کنند؟
احترام به نژاد،زبان،قوم و قبیله،دین و یا هر خصیصه ای که اختصاص به بخش خاصی از جامعه دارد،اگر منافات با اصول دینی و مدنی ما نباشد برای همگان واجب است.
ما نیز همانند تمام هموطنان ترک زبانمان که ازشنیدن و دیدن این نمایش وقیح ناخوشنود شدند،ناراحت شده و سعی داشته و داریم تا هم دست اندرکاران این اشتباه،تنبیه شوند و هم دیگر نه به ترک و آذری و نه به بلوچ و لر و بختیاری در این مملکت توهین و اهانت نشود.
اما آنچه برای چندمین بار از اتفاقات اینچنینی مشاهده می شود این است که همیشه عده ای سعی می کنند تا اولا احساسات پاک و قابل احترام مردم را نسبت به بعضی از موضوعات تا حدامکان برانگیزند و ثانیا با کشاندن جوانان به خیابان ها برخی شعارهای نامربوط را مطرح کنند و بعدها نیز همیشه به این موضوعات استناد کنند که جوانان با نظام مشکل دارند و …
اردوکشی خیابانی اصطلاحی ست که می توان به این نوع اعتراضات اطلاق نمود اما آنچه در این موضوع حائز اهمیت می باشد این است که بسیاری از آنهایی که برای یک اعتراض ساده به خیابان ها دعوت می شوند،نه مخالف نظامند و نه ضد دین بلکه مثل بسیاری از من و شما به یک توهین معترضند که البته در مجرای قانون حق اعتراض هم محفوظ است.
متاسفانه بی دقتی مسئولین شبکه دو در تولید و پخش برنامه فیتیله موجب این توهیم وقیحانه به ترک زبانان کشورمان گردید اما آنچه باعث می شود تا فکر کنیم که عده ای به عمد سعی دارند تا فضا را برهم بزنند مثال ها و برداشت هایی هست که به دیالوگ های آن نمایش کذایی نسبت می دهند.
عده ای حتی پا را فراتر گذاشته و با یادآوری قضایای سال 85 و توهین کاریکاتور روزنامه ایران که توسط مانا نیستانی کشیده شده بود می گویند که دیالوگ های این برنامه شبیه ادبیات این کاریکاتوریست بود!
بنظر می رسد آنهایی که از “آب در آسیاب دشمن ریختن” لذت می برند، این کار را نه بصورت اتفاقی و غیر عمد انجام می دهند بلکه عامدانه سعی دارند تا خوراک تبلیغات و جوسازی های رسانه های و خارج نشینان ضد ایرانی را فراهم نمایند اما جای تعجب است که از سال های گذشته اقدامات خود کسب تجربه نکرده اند و باز هم می خواهند خود را رسوای ملت غیور آذربایجان نمایند.
به اصطلاح ما آذری ها برخی سعی می کنند تا از “زیغلی سودان بالخ توتالار”.یعنی از آب گل آلود ماهی بگیرند اما اشتباه می کنند و باز هم چوب تاراج به آبروی خود زده اند اگر سعی کنند تا با احساسات مردم آذربایجان بازی کنند.

سیاسی 94/8/18

کدخبر110260

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.