آیرال خبر،صدای شیعه: هر سال در چنین روزهایی شور و شوق مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قهرمانان کربلا در سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا طنین انداز شده و جلوه ای از حقانیت و عظمت مکتب تشیع نمایانگر می شود.
به گزارش آیرال خبر،آتسوشی از20 ماه پیش به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شده و نام اسلامی خودش را رضا انتخاب کرده است.
رضا گردشگر خارجی است و حدود دو سال پیش، پس از آشنایی با ‘مسعود سپهری’ در شهرستان آستارا با تشویق های وی به دین اسلام علاقه مند شد.
مسعود سپهری که اهل و ساکن شهر آستاراست، به خبرنگار ایرنا گفت: آتسوشی زمانی که 20 ساله بود و برای اولین بار به ایران سفر کرد، در بندر آستارا با وی آشنا شدم و از همان سال هر سال به ایران مسافرت می کند و مدت 10 روز میهمان خانه ما می شود.
وی اضافه کرد: حدود دو سال پیش بود که با آتسوشی برای تعمیر کفش هایش به بیرون رفته بودیم و از مقابل مسجدی رد می شدیم که صدای اذان آمد و او از من خواست تا وارد مسجد شویم و از همان لحظه، علاقه وی به دین اسلام شدت گرفت.
سپهری می گوید: در داخل مسجد با امام جماعت آن مسجد آشنا شدیم و با راهنمایی های وی برای پاسخ به پرسش ها و شبهات آتسوشی به حوزه علمیه آستارا مراجعه کردیم.
حجت الاسلام یدالله زارعی، معاون حوزه علمیه شهرستان سراب هم که دیگر حامی ناکانه هست، اظهارکرد: تسلط آتسوشی به زبان و ادبیات فارسی و آشنایی وی با فرهنگ ایرانی اسلامی باعث شد تا در مدت سه روز بتوانیم به تمام سوالات وی پاسخ دهیم.
وی می افزاید: در چهارمین روز آتسوشی به من مراجعه کرد و پس از قرائت تشهدین مسلمان شده و مذهب شیعه را انتخاب کرد.
بنا بر اظهارات حجت الاسلام زارعی، آقای ناکانه ادیان مختلف از جمله مسیحیت و یهودیت را بررسی و تحقیق کرده و به سوالات خود در دین اسلام پاسخ گرفته و مسلمان شده است.
زارعی با اشاره به علاقه ناکانه به مذهب شیعه تصریح کرد: آتسوشی یا همان رضا مسلمان شده، طی تماس های تلفنی مناسبت های مذهبی را به برداران دینی خود در ایران تبریک می گوید و حتی در عید سعید غدیر خم نیز از بنده خواست تا صیغه اخوت را با وی قرائت کنم.
این جوان ژاپنی این بار به عشق سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آشنایی با فرهنگ عزاداری مردم ایران به استان آذربایجان شرقی و شهرستان سراب سفر کرده است.
این مسلمان ژاپنی به خبرنگار ایرنا گفت: تنها فرزند خانواده هستم و برغم اینکه والدینم در دین بودا هستند از مسلمان شدنم استقبال کرده و خودشان نیز مشتاق تشرف به دین اسلام هستند ولی شرایط برای آنها مهیا نیست.
رضا از نبود شرایط مناسب در محیط کارش برای انجام فرایض دینی گلایه کرد و گفت: همه دوستان من بودایی هستند و من نمی توانم به راحتی اعمال واجب روزانه ام را انجام دهم.
وی معتقد است با وجود اینکه ژاپن از نظر تکنولوژی سومین کشور پیشرفته جهان است اما نبود معنویت دراین کشور باعث شده تا مردم آن در مشکل زندگی کنند.
رضا اظهارکرد: من در تمام مناسبت های مذهبی که در سفارت ایران در توکیو برگزار می شود، شرکت می کنم.
وی به دلایل انتخاب مذهب تشیع اشاره کرد و افزود: من به ایران سفر کردم و از معنویت و فرهنگ این کشور خوشم آمد و چون دین اسلام کامل ترین دین هاست، مسلمان و شیعه شدم.
رضا ادامه داد: یک سال است تلاش می کنم تا هزینه سفر خود را تامین کرده و مرخصی کاری خود را طوری هماهنگ کنم تا درایام محرم در ایران باشم.
وی با اشاره به پیام امام حسین (ع) در حادثه عاشورا گفت: پیام سیدالشهدا درس آزادگی است و هیچ شخصی نباید در دنیا زیر سلطه ظلم زندگی کند.
رضا قبل از مسلمان شدنش یک بار به مشهد مقدس مشرف شد و در نامه ای به امام رضا (ع) نوشت: چراغ حرم همیشه دیده می شود، آن نور شماست، نور مهر و آرامش است، آن نور بدون پایان همه جا می رسد.
حتی سرزمین آخر شرق دنیا که من هستم، هر وقت چشم می بندم، نور شما را می بینم. درهمان لحظه سر و صدای دلم از بین می رود، احساس پاکی به دست می آورم و برای شما دلم تنگ می شود، ای امام دانا، با نورتان راه من را روشن کنید، ای امام عاشقان، با نورتان مرا حفظ کنید.
او ضمن تحقیق و مطالعه در مورد فرهنگ و آداب عزاداری در ایران با اشتیاق کامل در مراسم های مذهبی و عزاداری سید الشهدا شرکت کرد.
وی در دسته های حسینی همراه با مردم سراب سینه زنی و زنجیرزنی کرد و در برنامه های عزاداری مساجد، حسینیه ها، شبیه خوانی ها، امامزاده بزرگ، نماز ظهر عاشورا و نماز عبادی سیاسی روز جمعه حضور یافت.
رضا مدت پنج روز از ایام ماه محرم را در سراب اقامت کرد و در پایان سفر خود در مورد مردم این شهرستان و ویژگی های عزاداری آنان گفت: مردم سراب دارای مذهبی عمیق هستند و اهالی این منطقه حس معنویت را در من تقویت کردند.

مذهبی 94/8/13

کدخبر110238

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.