آیرال خبر،جمعی از مردم تبریز متشکل از دانشجویان، بسیجیان، هیات های مذهبی و … با تجمعی قانونی در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، اعتراض خود را نسبت به حادثه اخیر نارداران و کشته و زندانی شدن جمعی از شیعیان این کشور  اعلام کردند.

به گزارش آیرال خبر، “یا حسین، لبیک یا حسین، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، هر که با آل علی در افتد ور افتد، نه سازش نه تسلیم  نبرد با آمریکا، شهیدان زنده اند الله اکبر، حزب الله اویاخدی انقلابا دایاخدی، هیهات منا الذله و …”  از جمله شعارهایی بودند که مردم غیور تبریز در محکومیت حوادث اخیر جمهوری آذربایجان در جریان منطقه نارداران این کشور سر دادند.

 

تعدادی از مردم مومن و حسینی تبریز با در دست داشتن پرچم های هیهات های حسینی، حمایت خود را از شیعیان جمهوری آذربایجان به نمایش گذاشتند.

 

یک استاد دانشگاه  در این مراسم گفت: بیداری مسلمانان، دشمنان را به دست و پا انداخته است.

 

متفکر آزاد ابزار کرد: ملت آذربایجان، در طول تاریخ سربلند بوده و با عزت و سربلندی زندگی کرده است.

 

به گفته وی، دشمنان و بدخواهان اسلام به انحاء مختلف همچون سکولاریسم، قومیت گرایی، ناسیونالیسم و  … در صدد جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام بوده و هستند.

 

وی بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان تاکید و اظهار کرد: نباید فریب توطئه های دشمنان را بخوریم. دشمن با تشکیل داعش و گروهک های تروریستی در صدد این است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و زمینه حیات غده سرطانی اسراییل را بیش از پیش فراهم کند.

 

گفتنی است؛ بعد از اتمام این تجمع قانونی، نماز جماعت در مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان اقامه و پس از اقامه نماز، مراسم عزاداری نیز برگزار شد.

 

متن بیانیه قرائت شده به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

بر هیچ‌کس پنهان نمانده که مراکز صهیونیستی و سلفی گری در ائتلافی که اسرائیل، عربستان سعودی، آمریکا و ترکیه نیز جزئی از آن هستند، با بکارگیری عناصر سلفی که  به دروغ فریاد الله‌اکبر سر می‌دهند و خونریزی می‌کنند و سر می‌برند، برای تسلط بر کشورهای نفت‌خیز تلاش می‌کنند. جمهوری آذربایجان نیز به‌عنوان یک کشور مسلمان و دارای منابع غنی نفت، ازجمله کشورهایی است که طرح سلفی گری در آنجا اجرایی شده و این ائتلاف، شهر مذهبی نارداران را که به‌عنوان مرکز عزاداری برای امام حسین(علیه‌السلام) شناخته شده است، برای قربانی کردن برگزیده است. به این ترتیب، افراد نقاب‌پوشی که در سرویس‌های ویژه جمهوری آذربایجان مأمور شده بودند، با حمله نظامی به نارداران، شش تن از حدود 30 نفری را که در مجلس عزاداری در این منزل حضور داشتند، به قتل رساندند و شماری دیگر از حضار را نیز دستگیر کردند.

 

عناصر سلفی و داعشی که در سرویس‌های امنیتی دولت جمهوری آذربایجان ریشه دوانده‌اند، برای اجرای این توطئه خود، دو تن از نیروهای مؤمن پلیس را با خود به نارداران برده بودند و به جلو انداخته و به ضرب گلوله کشتند و مدعی قتل آن‌ها توسط ناردارانی‌ها و تلاش علمای این شهر برای کودتا علیه دولت جمهوری آذربایجان شدند. آن‌ها پرچم‌های «یا حسین» و «یا ابوالفضل» موجود در نارداران را نیز به‌عنوان پرچم‌های داعشی قلمداد کردند و برای این منظور، شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی را نیز بسیج کردند.

 

این جنایتکاران برای اینکه مانع از چاره‌جویی روحانیون کشور جمهوری آذربایجان شوند، به‌طور هم‌زمان روحانیون لنکرانی و نیز چند تن دیگر از روحانیون را در شهرهای گنجه و نفتچاله با انگ تلاش برای کودتا دستگیر کردند و سپس با استقرار زره‌پوش در تمامی مبادی ورودی نارداران، حبس دین‌داران را ادامه دادند. در حالی که گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که آن‌ها بر این خواسته به‌حق خود پافشاری می‌کنند که مردم مسلمان آذربایجان همانند یک مسلمان واقعی در محیطی اسلامی زندگی کنند و دستکم همانند مسلمانان سایر کشورها بتوانند علاوه بر رعایت شئونات اسلامی در داخل منازل خود، در جامعه و در مراکز عمومی و علمی نیز با ظاهر و شأن اسلامی رفتار نمایند.

 

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که دختران آذربایجانی بتوانند در مدارس و مراکز آموزش عالی، پوشش اسلامی خود را حفظ کنند، مساجد عاری از کنترل وزارت امنیت ملی و ارگان‌های تابعه آن یعنی اداره مسلمانان قفقاز و کمیته دولتی امور گروه‌های دینی فعالیت کنند و بجای اینکه روحانیون در مساجد ثناگوی خانواده علی‌اف‌ها باشند، بتوانند مبلغ واقعی دین مبین اسلام باشند.

 

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که می‌خواهند بجای سیاست‌های ترویج کننده ابتذال در جمهوری آذربایجان نظیر مسابقات و جشنواره‌های پی‌درپی موسیقی‌های مبتذل نظیر یوروویژن و فستیوال‌های گوناگون و رنگارنگ موسیقی که همه‌ساله و در طول سال با صرف مبالغ هنگفت از بودجه جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و ده‌ها و صدها برنامه مشابه دیگر، سیاست‌ها و برنامه‌های تبلیغ‌کننده اعتقادات و ارزش‌های ملی و معنوی واقعی مردم جمهوری آذربایجان در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که می‌خواهند بحران قره‌باغ و اشغال مناطق اطراف آن حل شود و جمهوری آذربایجان بجای اینکه زائده حوزه فرهنگی اروپا تلقی شود، به‌عنوان جزئی از پیکره جهان اسلام تلقی گردد. منابع نفت و گاز جمهوری آذربایجان بجای تأمین‌کننده امنیت انرژی رژیم صهیونیستی و دشمن شماره یک اسلام و مسلمانان باشد، برای حل مشکلات اقتصادی مردم خود جمهوری آذربایجان هزینه شود و جمهوری آذربایجان از خفت و خواری تأمین‌کننده بیش از نیمی از نیاز نفتی رژیم صهیونیستی رها شود. نهایتاً اینکه می‌خواهند که کشورشان خودش باشد و نه آن چیزی که صهیونیست‌ها می‌خواهند.

 

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که می‌خواهند وقتی مردم مسلمان آذربایجان صبح از خواب بیدار شدند و دستگاه گیرنده تلویزیون منزلشان را روشن کردند، بجای فیلم‌ها و تصاویر حرکت‌های زننده خواننده‌های منحط و مبتذل، برنامه‌های حاوی مضامین انسانی و الهی و معنوی را شاهد باشند که جلادهنده معنویاتشان باشد و نه خراش دهنده روحشان.

 

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که می‌خواهند همان‌طور که تمامی شیعیان در تمامی کشورهای دنیا حق دارند در ایام ماه محرم و عاشورای حسینی، دسته‌های عزاداری و سوگواری برای سرور و سالار آزادگان به راه می‌اندازند، مردم مسلمان آذربایجان هم از چنین حقی برخوردار باشند و حق تجمع در این کشور صرفاً برای تماشای کنسرت‌های خیابانی خوانندگانی که به مجسمه‌های زشت ابتذال و لاابالی‌گری تبدیل شده‌اند، نباشد.

گناه روحانیون جمهوری آذربایجان این است که می‌خواهند جامعه‌ای سالم داشته باشند که سال به سال به تعداد نوزادان نامشروع، خودکشی، گرایش نوجوانان و کودکان به ارتکاب جرم، قمارخانه، کازینوها و تولید مشروبات الکلی آن افزوده نشود و به علت خلأ معنوی، گروه‌های وهابی و تروریستی نتوانند جوانان را فریب داده به عضویت سازمان‌های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره درآورند.

 

دولت جمهوری آذربایجان نمی‌خواهد روحانیون جمهوری آذربایجان روشنگری نمایند و مردم را بیدار ساز‌ند پس به بازداشت و زندانی کردن آن‌ها اقدام می‌کند. ولی به نظر می‌رسد که به دلیل همراهی مردم مسلمان آذربایجان با روحانیون این کشور، حاکمیت باکو نخواهد توانست حرکتی که روحانیون شیعه آذری در جمهوری آذربایجان آغاز کرده‌اند را متوقف سازد که اوج آن را امسال در حضور مسلمانان این کشور در مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی دیدیم.

 

 

هیات های عزاداری دانشجویی و مردمی شهرستان شهید پرور تبریز ضمن اینکه حادثه ناردانان را به‌شدت محکوم کرده، از مردم جمهوری آذربایجان می‌خواهد در مقابل این فتنه و اتهام افراط‌گرایی و انگ داعشی بودن که به روحانیون و ناردارانی‌ها زده می‌شود، تا هوشیار باشند و اجازه ندهند این سرزمین دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) به حیاط خلوت خودفروخته‌های وابسته به وهابیت و صهیونیسم تبدیل شود.

سیاسی 94/9/19

کدخبر110354

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.