آیرال خبر،در نشست مشترک هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی با فرزین حق پرست هماهنگی های لازم برای ایجاد هر چه سریعتر موزه مطبوعات صورت گرفت.

به گزارش آیرال خبر،فرزین حق پرست در این نشست، مطبوعات را عمق و فراخنای فرهنگی یک جامعه توصیف کرد و ایجاد هر چه سریعتر موزه مطبوعات در شهر تبریز به عنوان خاستگاه مطبوعات را  از دغدغه های اصلی  اداره کل به عنوان یکی از متولیان فرهنگی دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تلاش و پی گیری انجمن صنفی روزنامه نگاران استان را برای ایجاد و تاسیس موزه مطبوعات یک حرکت فرهنگی ارزشمند دانست.

وی با ابراز تاسف از وعده هایی که در دوره های قبل بدون هیچ نگاه علمی و فنی در خصوص محل موزه مطبوعات داده شده، افزود: مصمم هستیم تا با کار کارشناسی و حرفه ای به این مطالبه چندین ساله جامعه رسانه ای و اهالی فرهنگ به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود.

فرزین حق پرست خاطرنشان کرد: در راستای این هدف تخصیص اعتبار و بکارگیری نیروی فنی برای مرمت خانه تاریخی و آماده سازی طرح محتوایی  برای ایجاد موزه مطبوعات به اولویت اول ما تبدیل خواهد شد.

فرزین حق پرست  اظهار داشت: باور داریم ترقی فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی به نفع همه است.

وی در ادامه با ابراز گلایه از رویکرد کمرنگ مطبوعات در اتفاق بزرگ ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت قالی گفت: انتظار ما از مطبوعات محلی در پوشش و انعکاس خبری چنین رویداد فرهنگی بزرگی در شهر تبریز بیش از این بود.

وی خواستار نگاه نقادانه و موثر مطبوعات در حوزه فرهنگ شد و تاکید کرد: معتقدیم نقد، سازنده است.

فرهنگی 94/9/29

کدخبر110395

خبرنگار125

 

انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.