آیرال خبر،با تکمیل ثبت نام 58 داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این استان  تا کنون 220 نفر از این استان داوطلب رقابت برای کرسی های مجلس دهم شده اند که 9 نفر از اقلیت های مذهبی هستند.

به گزارشآیرال خبر ، یکصد نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت نام کرده اند.

بعد از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر، حوزه های انتخابیه مرند و جلفا با 23 نفر، سراب با 15 نفر و اهر و هریس با 12 نفر بیشترین و حوزه انتخابیه شبستر با 6 نفر کمترین داوطلب را دارند.

21 نفر از داوطلبان ثبت نام کرده، زن و 34 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

همچنین شمار داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از این استان که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری تبریز مراجعه کرده اند، تا پایان روز ششم ثبت نام 25 نفر است .

تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی 19 نفر و در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر است.

مهلت ثبت نام داوطلب های انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا چهارشنبه 2 دی به پایان می رسد و ثبت نام داوطلبان مجلس دهم تا عصر جمعه ادامه خواهد داشت .

داوطلب ها هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر تمامی صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارایه کنند.

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند ماه امسال در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

سیاسی 94/9/2

کدخبر110404

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.