آیرال خبر،تیم تراکتورسازی در تبریز در اولین بازی خود با سرمربی جدیدش به مصاف تیم استقلال تهران می‌رود.

به گزارش آیرال خبر ، در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز روز یکشنبه 22 آذرماه در تبریز میزبان استقلال تهران است. بازی‌های این دو تیم حساسیت زیادی را به دنبال داشته است، اما با تغییرات در کادر مربیان تیم تراکتورسازی، این حساسیت دو چندان شده است.

بعد از استعفای تونی اولیویرا از هدایت تیم تراکتورسازی تبریز، امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز معرفی شده است. حالا امیر قلعه‌نویی که به نوعی پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال کشور است، باید برابر تیم سابق خود استقلال قرار گیرد و با هم‌بازی سابق‌اش پرویز مظلومی مچ‌اندازی کند.

دقیقا چهار سال پیش نیز همین اتفاق برای تراکتورسازی و استقلال رقم خورده بود. در هفته ششم لیگ برتر فصل 91-1390 تیم‌های استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز در تهران به مصاف هم رفتند. هدایت استقلال بر عهده پرویز مظلومی بود و قلعه‌نویی نیز مربی تیم تراکتورسازی شده بود. استقلال تا پیش از بازی با تراکتورسازی با 4 پیروزی و 1 تساوی و 13 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و تراکتورسازی با 4 برد و یک شکست و 12 امتیاز در تعقیب استقلال بود.

بازی با حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی آغاز شد. در نیمه اول فرهاد مجیدی استقلال را با یک گل پیش انداخت، اما سید محسن حسینی با یک شلیک ناگهانی در دقیقه 41 بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 45 احمد آل‌نعمه با ضربه سر توانست گل دوم تراکتورسازی را زده و نیمه اول دو بر یک به سود تراکتور به اتمام رسید.

در نیمه دوم مجتبی جباری از بازیکن تراکتورسازی توپ ربایی کرده و گل تساوی استقلال را به ثمر رساند. در دقیقه 86 تراکتورسازی سومین گل خود را باز هم از ارسال‌ها به ثمر رساند و فلایو لوپز پرتغالی گل سوم تراکتورسازی را با ضربه سر زد تا بعد از چند ماه از اولین پیروزی تراکتورسازی برابر استقلال در تهران با هدایت فراز کمالوند، دومین برتری سرخپوشان تبریزی در تهران رقم خورد.

بعد از پایان بازی تیم تراکتورسازی برای اولین بار به صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشور شده و جشن و شادی مردم تبریز در یک شب تابستانی تا نیمه‌های شب ادامه داشت.

بازی برگشت دو تیم استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز در بهمن ماه سال 90 و در یک هوای برفی در حضور هفتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد.

در دقیقه 11 بازی محسن ترکی با اشتباه فاحش اش روند بازی را تغییر داده و یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ داوری در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. در این صحنه محسن ترکی به دلیل برخورد توپ به دست مدافع تراکتورسازی احسان حاج صفی یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرده و حاج صفی را از زمین اخراج کرد.

در بازبینی تلویزیونی این صحنه به خوبی مشخص شد که توپ به هیچ عنوان به دست حاج صفی برخورد نکرده و هم اعلام ضربه پنالتی و هم اخراج حاج صفی اشتباه بود.

نیمه دوم ترکی یک پنالتی دیگر را نیز به ضرر تراکتورسازی گرفته و در یک صحنه دیگر از پنالتی مسلم و آشکار تیم تراکتورسازی بی‌تفاوت گذشت تا به تنهایی نتیجه این بازی را رقم زده و استقلال تهران با دو پنالتی مجتبی جباری به پیروزی رسد.

جالب اینکه تراکتورسازی در پایان فصل تنها دو امتیاز برای قهرمانی کم آورد و هواداران تراکتورسازی سه امتیاز این بازی که با اشتباهات داوری به استقلال تهران داده شد را علت اصلی عدم قهرمانی تیم شان در آن سال می‌دانند.

حالا قلعه‌نویی و پرویز مظلومی بعد از 4 سال باز هم به هم رسیدند، هر چند تیم مظلومی همانند دوره قبل در صدر جدول قرار دارد، اما قلعه‌نویی تیمی را تحویل گرفته است که در بستن آن نقشی نداشته و کار بسیار سختی را پیش رو تیم سابق‌اش دارد.

پرویز مظلومی در سال 56 یک فصل برای تیم تراکتورسازی بازی کرده و قلعه‌نویی نیز در فصل 91-90 هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده داشته است.

 

ورزشی 21/9/94

کدخبر۱۱۰۳57

خبرنگار۱۲۲۵

انتهای پیام /

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.