آیرال خبر،رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: 46 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و 622 نفر نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان ثبت نام کرده اند.

آیرال خبر،سعید شبستری خیابانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی 294 نفر از این استان داوطلب حضور در انتخابات بودند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان این دوره 283 نفر از حوزه انتخابی تبریز‏ اسکو و آذرشهر، 46 نفر از حوزه مرند و جلفا، 38 نفراز حوزه مراغه و عجب شیر، 31 نفر از حوزه های انتخاباتی میانه، سراب، ‘اهر و هریس’، 30 نفر از حوزه انتخابی شبستر، 29 نفر از حوزه ملکان، 18 نفر نیز از حوزه های انتخاباتی ‘هشترود و چاراویماق’، بستان آباد و ورزقان و 15 نفر نیز از حوزه های انتخاباتی ‘کلیبر‏، خداآفرین و هوراند’ و بناب ثبت نام کرده اند.

شبستری گفت: 64 نفر از شرکت کنندگان در کل استان را بانوان تشکیل می دهند که این تعداد در دوره قبل 16 نفر بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع داوطلبان ثبت نامی 118 نفر دارای تحصیلات دکترا، 449 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 27 نفر تحصیلات حوزوی و 28 نفر دارای مدرک کارشناسی است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: تمامی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی به جز دو نفر که یکی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر و دیگری از حوزه اهر است، مابقی در این دوره از انتخابات نیز ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بالاترین دامنه سنی شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات خانه ملت بین 30 تا 40 سال می باشد و در این رده سنی 251 نفر داوطلب حضور در انتخابات هستند.

شبستری اضافه کرد: ترکیب جمعیتی شرکت کنندگان این دور از انتخابات را قشر جوان و میان سال جامعه تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: آرامشی که از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در جامعه حاکم شده، رغبت مردم برای حضور پرشور و گسترده در انتخابات را افزایش داده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ثبت نام داوطلبان، استعلام از مراجع چهارگانه آغاز شده است و از امروز نیز هیات های اجرایی در سراسر استان صلاحیت های نامزدها را بررسی می کنند.

وی افزود: تعامل خوبی بین هیات های نظارت و اجرایی در استان وجود دارد و تا کنون هیچ گونه مشکلی در روند ثبت نام به وجود نیامده است.

شبستری اظهار کرد: به دنبال برگزاری انتخابات شفاف و سالم هستیم و رای مردم حق الناس بوده و وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی اضافه کرد: بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی از صبح امروز آغاز شده و بر اساس ماده 50 قانون اساسی به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 9 کلانشهر از سوی وزارت کشور برای برپایی انتخابات الکترونیکی در نظر گرفته شده اند، گفت: با اعلام قطعی از سوی شورای نگهبان کلانشهر تبریز از آمادگی کامل برای برپایی انتخابات الکترونیکی برخوردار است.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی های شفاف مردم را نسبت به حضور در انتخاباتی عقلایی و معتدل تشویق و راهنمایی کنند.

آذربایجان شرقی با افزون بر سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 19نماینده در خانه ملت دارد.

سیاسی 94/10/5

کدخبر110116

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.