آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اجرایی شدن برجام یک موفقیت مهم برای نظام است، اظهار داشت: پس از این رسالت سنگینی بر عهده همه ما بوده و در داخل استان نیز باید از شرایط جدید برای توسعه استان بهره بگیریم.

به گزارش آیرال خبر،وی ادامه داد: حضور هیئت بلند پایه اروپایی در تبریز که دیروز و امروز رخ داده نشانه‌‌های مهمی از پیشرفت کشور و توجه جهان به کشور و استان‌مان می‌باشد و می‌توانیم زمینه‌های بازسازی کارخانه‌ها و صنایع و نیز اشتغال را فراهم کنیم.

جبارزاده در ادامه سخنان خود عدم توجه به مبارزه با مواد مخدر را از ضعف‌های مدیریتی استان در سال‌های اخیر دانست و بیان کرد: در سال 92 و با وجود گذشت 9 ماه از سال جلسه مبارزه با مواد مخدر تشکیل نشده و به این امر بی‌توجهی می‌شد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی که در سال‌های گذشته استانی عقب مانده در زمینه مبارزه با مواد مخدر مطرح بود در حال حاضر به جایی رسیده که لوح تقدیر مبارزه با مواد مخدر از مسئولان کشوری دریافت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی، اطلاعات و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در مدت دو سال به استانی نمونه و الگو مبدل شده و این موفقیت همان تحقق وعده الهی است.

وی بیان کرد: میزان سرقت و جرم جنایت در استان به شدت کاهش یافته چرا که این مسائل ریشه در اعتیاد داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال استانی عاری از معتاد متجاهر داشته باشیم.

جبارزاده بر توسعه مرکز ماده 16 در استان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این مرکز به ظرفیت 500 نفری برسد و در این میان همکاری مراکز دانشگاهی و دیگر دستگاه‌ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی معتاد کارتن خواب و زیر پل خواب نداریم و امسال اولین زمستانی است که معتادان زیر پل نیستند.

جبارزاده گفت: تلاش می‌شود تا هفته های آخر اسفند ماه زمینه اعلام استانی بدون متجاهر فراهم شده و جشن استان بدون متجاهر را اعلام کنیم.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افزایش کشفیات مواد مخدر در هفته‌های اخیر در استان اقدامی مبارک است، گفت: آذربایجان‌شرقی برای معتادان به عنوان استانی ناامن معرفی شده و دسترسی به مواد مخدر در این استان به واسطه کارهای اطلاعاتی سخت‌تر شده است.

وی یادآور شد: در حالی که در گذشته کشفیات مواد مخدر به صورت چند گرم بود اما در حال حاضر این کشفیات به بالای چند 10 کیلو رسیده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تأمین محلی با عنوان زندان باز برای کار و کوشش زندانیان تأکید کرد و گفت: تامین محلی برای نگهداری حدود 2 هزار نفر از زندانیان با همکاری بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری رسانه‌ها در توجه خیرین به مرکز ماده 16 گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تهیه مطلب، خبر و مصاحبه با افراد نجات یافته از طریق مرکز ماده 16 در این راه بزرگ قدم بگذارند.

اجتماعی 94/10/30

کدخبر110465

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.