آیرال خبر،سعید شبستری روزدوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه روند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی انتخابات امروز دوشنبه به پایان می رسد ، گفت: مراتب ردصلاحیت آن دسته از داوطلبانی که شرایط آنها احراز نشده است فردا سه شنبه به صورت محرمانه به آنها ابلاغ خواهد شد.
به گزارش آیرال خبر،وی افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده از 16 تا 19 دی فرصت دارند اعتراض خود را به هیات های نظارت اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اسامی قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام نظر نهایی هیات های نظارت، روز 27 بهمن به فرمانداری ها ابلاغ و در روز 28 بهمن به صورت آگهی عمومی منتشر خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ یک از نامزدهای مجلس خبرگان در این استان انصراف نداده اند، گفت: اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری بعد از بررسی در هیات نظارت استان و شورای نگهبان، روز 21 بهمن به صورت عمومی اعلام خواهد شد.
شبستری در خصوص تعداد صندوق های اخذ رای و عوامل اجرایی انتخابات در این استان گفت: تعداد و محل صندوق ها توسط هیات های اجرایی مشخص می شود، اما طبق روال انتخابات های گذشته حدود سه هزار صندوق و برای هر صندوق حدود 10 نفر از عوامل اجرایی در حوزه های انتخابیه استان مستقر خواهند شد.
وی از برگزاری دوره آموزشی قوانین و مقررات انتخاباتی به مدت پنج روز برای کارشناسان فرمانداری ها و بخشداری های استان خبر داد .
622 نفر در حوزه های انتخابیه استان آذربایجان شرقی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی دور دهم مجلس شورای اسلامی و 46 نفر برای ورود به مجلس خبرگان ثبت نام کردند .
انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی و دور پنجم مجلس خبرگان به صورت همزمان در پنجم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت 19 نماینده در مجلس شورای اسلامی و 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
سیاسی 94/10/14

کدخبر110437

خبرنگار 125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.