آیرال خبر،آیت الله محسن مجتهدشبستری امشب در مراسم یادواره شهدای محله کوچه باغ تبریز با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در تمام تواریخ ایام و روزهای سرنوشت‌سازی هستند که در این ایام خاص برنامه‌هایی اجرا می‌شود و در تمام کشورها به مناسبت ایامی چون روز استقلال برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش آیرال خبرامام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برنامه دهه فجر در ایران متفاوت با دیگر ایام سرنوشت‌ساز در کشورهای دیگر بوده و همراه با راهنمایی است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی‌های که قبل از پیروزی انقلاب در مدت 15 سال رخ داد موجب خشم و وحشت کفار شد و استکبار جهانی و رژیم پهلوی از این راهپیمایی‌ها حساب می‌بردند و به همین خاطر این راهپیمایی‌ها تداوم یافت.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: دشمنان و استکبار از همواره در صحنه بودن مردم که اظهار وفاداری به نظام اسلامی و رهبری است حساب برده و جرات دست درازی به کشور را ندارند.

وی گفت: برکات حضور در صحنه و ولایت ولی‌فقیه در جامعه عامل پیروزی و تداوم انقلاب هستند و باید از این دو عامل همواره برخوردار بوده و تبعیت از رهبری مد نظرمان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رهنمودهای رهبری همواره حکمت‌آمیز بوده و برای مصلحت کشور و دنیا و آخرت است و همیشه باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه و راهپیمایی‌ها این پیام را دارد که مردم از انقلاب اسلامی ناامید نشده‌اند و پایبند به انقلاب اسلامی هستند و باید همواره حضور مردمی در صحنه حفظ و تداوم یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مصادیق مفاسد در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مفاسد سراسر کشور را گرفته بود و خبری از اسلام و قرآن نبود ولی به برکت انقلاب اسلامی دست استعمار از این کشور کوتاه شد و اگر امروز به کشورهای استعمار زده توجه کنیم نعمت انقلاب را بیشتر درک می‌کنیم.

وی یادآور شد: حضور در راهپیمایی بسیار مهم است و در کنار آن آزمون عملی دیگری نیز پیش رو داریم که همان انتخابات است و در انتخابات برخلاف راهپیمایی میزان حضور مردم به صورت دقیق و مستند مشخص شده و دشمن بیشتر حساب می‌‌برد.

آیت الله مجتهدشبستری توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد حضور پر شور در راهپیمایی‌ها و انتخابات را مورد تاکید قرار داده و گفت: حضور در راهپیمایی و انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و جمعی از مراجع تقلید بر این مسئله تاکید کرده و آن را توصیه می‌کنند.

وی بیان کرد: در کنار حضور در انتخابات باید به انتخاب افراد اصلح نیز توجه شود و از میان افرادی که شورای نگهبان حداقل صلاحیت آنان را تایید کرده افراد صالح‌تر انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اگر اهل مسجد و نمازهای جمعه و جماعات در انتخابات شرکت نکنند افراد دیگری پای صندوق رای آمده و افراد زاویه‌دار و کسانی را که تعهد کافی ندارند را انتخاب می‌کنند.

 

سیاسی94/11/21

کدخبر110506

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.