آیرال خبر،استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ارتباط صنعت، خدمات و تجارت گفت: در همه نقاط کشور، امکانات نسبی وجود دارد و آنچه که باعث شده این امکانات در خدمت توسعه قرار نگیرد جدا از هم بودن و جزیره‌ای عمل کردن است.

آیرال خبر،استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اسماعیل جبارزاده در صد و سی هشتمین جلسه کمیسیون‌های دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) اظهار کرد: امروز دست اندرکاران و صنعتگران استان متوجه شده‌اند که رمز بقا در بازار و شرط حیات صنعت و تجارت ما بستگی به میزان مرتبط شدن صنعت و فناوری دارد و موفقیت امروز منطقه ویژه علم وفناوری منوط به این تفکر است.

وی افزود: تمام تلاشمان این بوده است امکانات موجود استان را در کنار هم بگذاریم و مدیریت آن ها را از یک مرکز فرماندهی مخصوص انجام دهیم.

جبارزاده گفت: در شرایط رقابتی کنونی، نیازمند مناطقی چون منطقه ویژه علم و فناوری هستیم بنابراین برای ترویج این مناطق، باید الگویی ایجاد کنیم و با توجه به موقعیت منطقه ویژه ربع رشیدی، این منطقه امکان پایلوت بودن را دارد.

وی به نقش برجسته شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در توسعه همه‌جانبه استان تاکید کرد و گفت: حمایت از این شرکت‌ها در دستور کار ما قرار دارد و منطقه ویژه علم وفناوری ربع‌‌رشیدی نیز در این مسیر فعالیت می‌کند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع‌‌رشیدی هم در این جلسه با بیان اینکه اصلی‌ترین تمرکز فعالیت ما در این منطقه بر نوآوری، خلاقیت، کارآفرینی و ثروت آفرینی از علم است، افزود: سعی کرده‌ایم که دانش را به فناوری ارتقا دهیم و به طور مثال اگر تبریز به عنوان کانون اصلی کفش چرم کشور شناخته می‌شود، کانون فناوری تولید کفش چرم نیز شناخته شود.

علی جهانگیری به تشکیل ستادهای مختلف در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نمایشگاه های مختلفی نیز در حوزه های مختلف تشکیل شده است و سعی کرده ایم ایده های جذاب را در بستر این نمایشگاه‌ها جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: استمرار و پیگیری برنامه‌های جاری، تشکیل و استقرار سازمان منطقه ویژه، تهیه، تدوین و تصویب برنامه 95 در هیئت اجرایی منطقه ویژه جزو برنامه‌های آتی ما هستند.

در این جلسه گزارشی از منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و طرح رصدخانه ملی ایران ارایه شد.

سیاسی94/12/2

کدخبر110625

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.