آیرال خبر،نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند تنها به تبلیغ توانمندی‌های خویش و ظرفیت‌های موجود جامعه پرداخته و از اتهام‌زنی و تخریب متقابل دیگر کاندیداها جدا بپرهیزند.

به گزارش آیرال خبر،وی با بیان اینکه رعایت موازین اخلاقی، رقابت پرشور و سالمی را ایجاد خواهد کرد، افزود: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله صدا و سیما نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن و ترویج اخلاق انتخاباتی به عهده دارند که به ویژه در این مقطع باید توجه ویژه‌ای به این مسئله مبذول دارند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی یکی از ابزارهای سالم نگه داشتن فضای انتخابات را پایبندی جدی به قانون تبلیغات عنوان کرد که می‌تواند در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری موثر باشد.

این مسئول با اشاره به موارد مجاز تبلیغات توضیح داد: چاپ و توزیع تراکت در قطع 20*15 سانتی‌متر، زندگی نامه، بروشور و کارت حداکثر در قطع 15*20 سانتی متر و عکس در قطع حداکثر 15*10 سانتی‌متر، سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنهادر محیط‌های غیردولتی، تبلیغ در روزنامه‌ها و جراید بخش خصوصی با در نظر گرفتن قانون تبلیغات، طبق مواد 57 و 59 قانون انتخابات مجاز است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اعلام نظر شخصیت‌ها در تائید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت و درج نظر آنها در آثار تبلیغاتی مجاز، مشروط به تسلیم قبلی مدارک مستند به امضای ایشان به هیئت اجرایی طبق تبصره یک ماده 57 قانون انتخابات بلامانع است.

آهنگری اضافه کرد: درج و انتشار مراتب حمایت مجامع و گروه‌های هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغاتی مجاز، توسط نامزد نمایندگی به شرط وجود مستند مکتوب مجاز شمرده می‌شود و در صورت درخواست هیئت اجرایی، نامزد باید نامه کتبی حمایت مجامع و گروه‌های مورد نظر را ارائه کند.

وی با بیان اینکه طبق ماده 63 قانون انتخابات تشکیل تنها یک ستاد تبلیغات انتخاباتی در مرکز بخش، شهر، شهرستان و هر یک از مناطق شهرداری در شهرهای بزرگ مجاز بوده و در صورتی که چند عنوان بر هر یک از عناوین فوق‌الذکر اطلاق گردد، در حکم یک عنوان است، تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند ستاد انتخاباتی خود را به تفکیک برادران و خواهران تشکیل دهند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی رفتارهایی مثل استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر و دیوارنویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی طبق ماده 57 قانون انتخابات، انتشار مطالب غیرواقعی، تبلیغ علیه داوطلبان نمایندگی طبق ماده 64 قانون انتخابات و … را جزو موارد غیرمجاز در تبلیغات برشمرد.

سیباسی 94/11/20

کدخبر110504

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.