آیرال خبر،رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی تحمل رقیب و نقدپذیری را از اصول مهم انتخابات عنوان کرد و گفت: آن چه در انتخابات موجب ایجاد نشاط در جامعه می‌شود صداقت و درستی است.

به گزارش آیرال خبر،محمود چمنی با بیان این که انتخابات در جمهوری اسلامی نه تنها حرکتی ملی، مذهبی و انقلابی، بلکه حرکتی فراملی است و آینده نظام اسلامی با انتخابات رقم می‌خورد، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای بوده و قانون‌مندی، حاکمیت اخلاق و رقابت سالم از شاخص‌های اصلی انتخابات است.

وی، رعایت منافع ملی در هر شرایطی را برای مجریان و ناظران انتخابات و انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان ضروری دانست و گفت: رعایت انضباط، صداقت و پرهیز از بدبین کردن مردم به نظام اسلامی و بی‌اعتماد کردن مردم به اصل انتخابات به خاطر کسب چند رای از دیگر اصول انتخابات است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قوانین انتخابات بسیار عالی تدوین شده و وظایف مجریان، ناظران و نامزدها مشخص و روشن است، ادامه داد: آن‌چه بعد از حضور حداکثری مردم اهمیت دارد، انتخاب اصلح است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب شونده باید آرای مردم را امانت الهی و خود را در برابر خدا متعهد و در برابر مردم خدمت‌گزار بداند، طرفدار مظلومان و مخالف ظالمان باشد؛ در حفظ بیت‌المال دقت کند و در گفتار و رفتار خود عدالت را خط مشی قرار دهد.

چمنی همچنین توجه به خواسته‌های مردم را یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) و اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از نشانه‌های این امر، حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌ها و نقش آنان در تعیین مسئولان از طریق انتخابات است.

سیاسی 94/12/2

کدخبر110626

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.