آیرال خبر،علی قادری پیش از ظهر امروز در اولین کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان‌شرقی که در محل تالار اندیشه ائل گلی تبریز برگزار شد با تاکید بر بزرگداشت مقام شهدا اظهار داشت: شهدا در محفل و مجالس ما حضور معنوی دارند و زنده و مرزوق در نزد خداوند متعال هستند.

به گزارش آیرال خبر، شهدای ورزشکار در زمان دفاع مقدس در گمنامی قهرمان بودند و البته بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس قهرمانان ورزشی ماهری بودند و آموزش‌های سختی را مانند شنا و غواصی گذرانده بودند.

قادری ادامه داد: رسیدن به مرحله غواصی که امکان عبور از اروند را داشته باشند با سخت‌ترین تمرینات ورزشی ممکن بود و در شب‌های عملیات در برابر دشمن و نه در برابر تشویق هواداران ماموریت خود را انجام می‌دادند.

جانشین سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: منتخبان الهی و برگزیدگان بزرگ هم در جبهه‌های مقابله با دشمن و ورزیدگی جسمی موفق بودند و هم اینکه در مقابله با نفس موفق بودند.

وی ادامه داد: رزمندگان ورزشکار شجاع‌ترین مردمان بودند و هم در میدان رزم و هم در جهاد با نفس سربلند بیرون آمدند و این در حالی بود که این رزمندگان در اوج سنین جوانی بودند.

قادری تاکید کرد: رزمندگان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جان خود را ارزانی کردند و البته امام راحل چنین نسلی را در سال 42 پیش‌بینی کرده بودند و همان رزمندگان 16 تا 25 ساله اصلی‌ترین مدافعان انقلاب و امام بودند.

وی با بیان اینکه محوریت وصایای شهدا اطاعت از امام راحل بود، گفت: امام نیز فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به کشور شما نرسد و زمانی که این وصیت شهدا را در کنار راهبرد امام قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که باید مدافع امام زمان خود باشیم که دیروز امام راحل بود و امروز مقام معظم رهبری در راس قرار دارند.

قادری ادامه داد: باید کاری کنیم که شرمنده شهدا نشویم و نتوانیم جوابی به آنان در مورد حراست از انقلاب و امام و رهبری بدهیم و امروز امنیت خوبی در سایه شهدا، خانواده آنان، اطاعت مردم از رهبری و حضور در صحنه آنان در کشور وجود دارد و این در حالی است که در تمام کشورهای اطراف جنگ و ترور و درگیری وجود دارد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت : باید با حضور حماسی در انتخابات مانند 22 بهمن پاسدار خوبی برای خون شهدا بوده و به آنان ادای احترام کنیم.

در این کنگره از 10 شهید ورزشکار سال‌های دفاع مقدس و دو شهید ورزشکار مدافع حرم به صورت نمادین تجلیل شد.

سیاسی94/11/26

کدخبر110605

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.