آیرال خبر،شعارسال 1395برای عبور از مراحل رشد و توسعه و رسیدن به یشرفت همراه با عدالت است.
چند سال اخیر در عرصه گفتمان سازی، پیشرفت های خوبی حاصل شده و حالا نوبت اقدام و عمل است به ویژه برای کسانی که مسئولیت اجرایی را دارند.
اقتصاد مقاومتی یک بحث کاملا استراتژیک است و در همه کشورهایی که دارای اهداف بلند مدت هستند و روحیه استقلال در بطن سیاست داخلی و خارجی آنها جاری است ، در اشکال مختلف مطرح شده است.
رهبرمعظم انقلاب با پیش بینی راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی، از حدود هفت سال پیش شعارهای اقتصادی را به عنوان نام سال در دستور کار قرار دادند تا فضای عمومی کشور برای این شرایط ویژه فراهم شود.
برای حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی باید اعتماد آنها جلب شود و مسئولان باید به این مردم اعتماد کنند.
مردم ایران بسیار تیزهوشند و وقتی اعتماد می‌کنند کار به سرانجام می‌رسد و باور کنیم مردم توانایی آن را دارند اما باید بستر حضور فراهم شود.
اقتصاد مقاومتی باید جزو هویت ملی ما شود همه با هم باید به دنبال ایجاد جنبش اقتصاد مقاومتی باشیم و از تجارب خوب گذشته مانند پیروزی انقلاب اسلامی ،8 سال دفاع مقدس و برگزاری انتخابات گذشته به دلیل حضور همه جانبه مردم در این زمینه استفاده کنیم.
این موضوع باید از دولت شروع شود زیرا دولت پرچمدار و بسترساز است ، مهمترین کار برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسترسازی است.
باید مسئولان به این باور برسند که تنها با حضور مردم است که اقتصاد مقاومتی سیر تکاملی خود را طی می کند.
اگر اقتصادمقاومتی پیاده نشود، رشد اقتصاد نفتی موجب اشتغال نمی شود.
تاکید مقام معظم رهبری فقط بر اقتصاد مقاومتی نیست و اقدام و عمل را نیز در بر می گیردمسئولان باید به جای اینکه فقط حرف بزنند، باید عمل کنند و توافقاتی باید میان دولت و مجلس وجود داشته باشد و اگر دست بدست هم ندهند، کار بدرستی پیش نخواهد رفت.
باید عزم را جزم کرد و آستین ها را بالا زد و اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور رساند.
اجرای این مهم را نیازمند عزمی ملی میدانیم واین مسئله فقط به دولت و مجلس برنمی گردد و آحاد مردم، اصناف، بازار و همه دست اندرکاران امور اقتصادی کشور باید یکپارچه و یکصدا وارد میدانِ عمل شوند.
غربی ها می دانند که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران موفق به استقرار اقتصاد مقاومتی شود با هیچ روشی نمی توانند با این کشور مقابله کنند و به شدت از این روند هراس دارند.
چون اقتصاد مقاومتی به معنی حداکثرسازی ارزش افزوده و ثروت آفرینی از همه منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی است که جمهوری اسلامی ایران در همه این عرصه ها از مزیت های ویژه ای برخوردار است.
اگر تولید در داخل کشور رونق پیدا کند آثار بسیار گسترده ای در بازارهای کار، کالا، پول و سرمایه و همچنین تامین منابع مالی دولت از محل مالیات خواهد داشت و دشمن هم هرگز نمی تواند با بهانه های تحریم مالی و انتقال پولی و غیره این اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد.

به همین دلیل است که غربی ها و دشمنان نظام به شدت از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند و نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور مزیت ها و استعدادهای خود را فدای واردات کند و در هرگونه تعامل و تجارت با کشورهای خارجی باید به سمت بازی اقتصادی برد – برد حرکت کنیم.

یادداشت 95/1/11

کدخبر110735

هادی جبارپور خورشیدی

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.