آیرال خبر،استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز یک نگاه جدید تکلیف شده تا پروژه‌های نیمه‌تمام را برای مشارکت به بخش خصوصی واگذار کنیم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش آیرال خبر،اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در سومین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی ـ خصوصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فضای جدیدی از پیشرفت را فراهم کرده است، اظهار داشت: باید شرایط استفاده از این فرصت پیش آمده را آماده کنیم.

وی افزود: قول می‌دهم هر آنچه کارشناسان چهار استان به عنوان نسخه عملی و پیشنهادی برای حضور حداکثری و استفاده از توان بخش خصوصی خواهد بود را حتما عملیاتی کنیم.

جبارزاده اضافه کرد: شعار همیشگی ما این بوده که بنا نداریم استان را بدون مباحث علمی اداره کنیم از این رو این کار مهم باید یک پیوست علمی داشته باشد که قطعا از مباحث امروز استخراج خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه حدود 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام معضلی برای استان شده است، گفت: امروز پروژه‌های نیمه تمام با این تفکر که دولت متولی امور کشور بوده یک تهدید تلقی می‌شود، اما اگر نگاهمان را عوض کنیم که در کنار همه تهدیداتی که کشور با آن مواجه است یک ظرفیتی در کنار دولت آمده که این تهدیدها را به موفقیت تبدیل خواهد کرد که آن حضور بخش خصوصی است.

جبارزاده، با بیان اینکه در گذشته شرکت‌های خارجی می‌ترسیدند به ایران بیایند، افزود: بعد از برجام و گشایشی که در سیاست خارجی کشور ایجاد شد تنها در استان ما در سال گذشته بیش از 80 هیئت به استان آمدند.

وی ادامه داد: امروز با یک نگاه جدید تکلیف شده است تا پروژه‌های نیمه تمام را برای مشارکت به بخش خصوصی واگذار کنیم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در این خصوص طرف مقابل ما بخش خصوصی هستند که در 37 سال گذشته رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی بباورانیم که دولت هر آنچه بر آن تصمیم می‌گیرد بر آن مصمم بوده و غیرقابل برگشت بوده و برای جلب توجه بخش خصوصی همچنین بایستی بصورت شفاف خواسته‌های خود را ارایه کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به هزاران پروژه نیمه‌تمام عمرانی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: وجود این پروژه‌ها با نگاه دولتی و دخالت دولت در همه امور و اینکه همه این پروژه‌ها با درآمدهای دولتی و بودجه عمومی اجرا می‌شود یک تهدید تلقی می‌شود، اما اگر نگاه خود را تغییر دهیم و ظرفیت بخش خصوصی و مردم را در کنار دولت قرار دهیم تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.

جبارزاده از آغاز واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این راستا علاوه بر بخش خصوصی از توان شهرداری‌ها نیز استفاده کرده‌ایم و نتیجه خوبی هم گرفته‌ایم.

اجتماعی 95/2/7

کدخبر110746

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.