آیرال خبر،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت انصاف در نقد از سوی رسانه‌ها و سایت‌های خبری، گفت: امروز باید فرصت خدمت‌گزاری به مردم را قدر بدانیم و با شبهه‌افکنی و ایجاد شائبه‌های مختلف کام مردم را تلخ نکنیم.

به گزارش آیرال خبر،دکتر سعید شبستری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: سیاست دولت تدبیر و امید این نیست که منتقدان را محدود کند و در مقابل انتظار داریم که سایت‌های خبری و منتقدان دولت نیز انصاف را رعایت کنند و در نگارش مطالب خلوص نیت داشته باشند.

وی با بیان این که متاسفانه گاهی احساس می‌شود که گزاره نادرست هدف وسیله را توجیه می‌کند جای خود را در عرصه مطبوعات و فضای مجازی باز کرده است، گفت: همه ما عضو خانواده نظام و انقلاب هستیم و اختلاف نظر در درون خانواده امری طبیعی است، اما نباید اصل نظام را زیر سوال ببریم.

شبستری با بیان این که دولت خدمت‌گزار مردم است، افزود: دولت از نقد منصفانه استقبال می‌کند، اما نباید همدلی و همزبانی را با دروغ و اختلاف و تفرقه‌افکنی از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت با تمام مشکلات و پیچیدگی‌ها کار خود را ادامه می‌دهد و امروز افراد عاقل و دلسوز در راس مدیریت‌های اجرایی هستند و می‌خواهند بدون شائبه‌های سیاسی مرسوم کار کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید حاشیه‌ها بر متن فعالیت‌های دولت غلبه کند، افزود: مردم ایران که سال‌ها در مقابل فشارهای مختلف صبر و استقامت کرده‌اند شایسته این نیستند که انرژی مسوولان صرف حاشیه‌ها شود و با بزرگنمایی مشکلات و دشمن‌تراشی در داخل، دشمن اصلی فراموش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، تحولات زیادی در عرصه‌های فرهنگی و هنری روی داده است، افزود: امروز دشمنان نظام در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ فرهنگی هستند، اما مردم ایران که عزیزترین سرمایه‌های خود را نثار انقلاب کرده‌اند همچنان پشتیبان انقلاب و نظام هستند.

شبستری با بیان این که یکی از دغدغه‌های دولت، بازگرداندن شور و نشاط به عرصه فرهنگ و هنر بود، افزود: یکی از ارگان‌هایی که دامنه وسیعی برای فعالیت در این حوزه دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل آن در استان‌هاست.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو سال اخیر، گفت: در دولت تدبیر و امید بسیاری از موانع در عرصه فرهنگ برداشته شد و یکی از وعده‌های رییس جمهور که تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بود در این دولت محقق شد.

شبستری همچنین به افزایش مجوزهای چاپ و نشر، انتشار مطبوعات و سایت‌های خبری در استان اشاره کرد و گفت: البته مطلوب مدیریت استان انتشار یک روزنامه در سطح ملی بود که هنوز محقق نشده است، اما کارهای مقدماتی انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد این موفقیت باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی از خدمات و تلاش‌های علی‌اکبر صفی‌پور در مدت تصدی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مدیرکل جدید روند پیشرفت‌های فرهنگی استان را با همکاری همه اصحاب فرهنگ، هنر و ادب ادامه دهد.

وی همچنین خواستار توجه و حمایت ویژه و بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان آذربایجان شرقی شد.

در این آیین که با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، محمد محمدپور به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

فرهنگی 95/2/23

کدخبر110761

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.