تابلو به راست چرخش به چپ

اگر چه اصلاح طلبان برای نشان دادن نفوذ اجتماعی خویش و پیشبرد گفتمان اصلاحات یک اصلاح طلب تمام عیار رابرای ریاست مجلس ترجیح می دادند اما شیوه جدیدی را اتخاذ کردند در واقع، گاه دستیابی به اهداف مهمتری، همچون به انزوا کشیدن تندروهای دو جناح هزینه اش ائتلاف است واین امر تنها با استمرار ریاست لاریجانی بر مجلس ممکن بود.
بر خلاف همه ی تبلیغات و حمایت های ظاهری، اصلاح طلب ها خود نیز می دانند که خدمتی که لاریجانی می تواند به آنها بکند از دست عارف بر نمی آید
نگاهی به جهت گیری های لاریجانی در مجلس نهم در برابر احمدی نژاد و روحانی نشان می دهد وی یک اعتدالی عمل کرده تا اصول گرا.
آقاي لاريجاني در حال ايفاي يك نقش تاريخي براي جريان اصلاحات و كشور است. اين كار را هيچ اصلاح‌طلبي نمي‌تواند به خوبي و تاثيرگذاري علي لاريجاني انجام دهد. اصلاح‌طلبان در انتخابات به اين نتيجه رسيدند كه در مقطع كنوني يك چهره اصولگرا ومعتدل كه مشي اصلاح‌طلبي دارد بهتر مي‌تواند مطالبات اين جريان را در و كشور مديريت كند.
لاریجانی بخوبی توانایی خود را در همراه کردن مجلس،برای هدف معین نشان داده است. هنوز قدرت نمایی ایشان در تصویب برجام در مجلس در مدت زمان بیست دقیقه را به یاد داریم. درست یا غلط و حتی بدون توجه به مخالفت برخی موافقین مشروط برجام این کار را به پایان برد. این توانایی کاری است که از آقای عارف نمی آید.
لاریجانی تنها گزینه ای هست که می تواند با گزاشتن تابلو گردش به راست به چپ حرکت و او به خوبی می تواند علایم را بخواندتفسیر و تغییر دهد که از دست عارف بر نمی امد .
سیاسی

کدخبر110792

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.