آیرال خبر،امام جمعه تبریز با انتقاد از سیاست‌های وزارت ارشاد گفت: متأسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های زننده هستیم و اگر بخش‌نامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت.
به گزارش آیرال خبر از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز؛ آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مسئولان هیئت نظارت و دست‌اندرکاران شورای نگهبان در استان آذربایجان شرقی با تبریک هفته تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان طبق قانون اساسی که اصل از اصل 91 تا 99 ادامه می‌یابد.

وی افزود: وجود چنین شورایی در هر کشوری، خصوصاً کشور اسلامی مثل ایران بسیار مهم و ضروری است تا بر سلامت انتخابات نظارت کرده و مراقبت کند و صلاحیت‌ها کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهد و این موجب عدم هرج‌ومرج در جامعه می‌شود.

نماینده رهبری در استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح ایجاد شورایی مثل شورای نگهبان در زمان قیام مشروطه، گفت: در قیام مشروطه ازجمله مسائلی که مطرح شد این بود که علما و متخصصین باید مجتهدین طراز اول و اسامی بیست نفر از علما که دارای عدالت و فقاهت و خصوصاً آگاهی و آشنایی با مسائل روز باش را باید به مجلس معرفی کنند تا موادی را که در مجلس مطرح می‌شود را موردبررسی قرار دهند تا مبادا قانونی غیراسلامی و برخلاف شریعت اسلامی تصویب شود.

وی اضافه کرد: در زمان ستم‌شاهی نه قانون دارای ارزش و اعتبار بود و نه شرع و شاه هر چه دلش می‌خواست می‌کرد؛ در زمان رضاخان که به‌طور کامل دیکتاتوری و قلدری محض بود و در زمان محمدرضا شاه هرچند مجلس وجود داشت اما فرمایشی بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، تصریح کرد: به لطف و برکت انقلاب و مبعوث شدن امام راحل که شجاعت، درایت، مدیریت و بینش سیاسی‌اش بی‌نظیر بود، استعمار شکست خورد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ حضرت امام در اسفند سال 57 دستور تأسیس شورای نگهبان را صادر کردند و بالاخره در تیرماه سال 59 این شورا تأسیس شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در اصل نود و یکم قانون اساسی آمده است که به‌منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی ازنظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن‌ها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب 6 نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که انتخاب این عده با مقام رهبری است و 6 نفر حقوقدان، در رشته‌های مختلف حقوقی، از میان حقوقدانان مسلمانی که به‌وسیله رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و با رای مجلس انتخاب می‌گردند.

آیت‌الله مجتهد شبستری، ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص شورای نگهبان می‌فرمودند «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید».

وی گفت: شورای نگهبان به‌قدری از اهمیت برخوردار بود که امام راحل عظیم آلشان (ره) در خصوص آن فرمودند: هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست، باید تحت تعقیب مفسد فی‌الارض» قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: شورای نگهبان تماشاچی نیست و باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت کرده و جلوی تخلفات و ورود افراد ناصالح را بگیرد.

وی با اشاره به فتنه 88، گفتند: در سال 88 فتنه‌ای را با رمز تقلب و به‌منظور براندازی نظام، آغاز کردند و تن به قانون ندادند و این مسئله که از پیش طراحی‌شده بود مورد حمایت بیگانگان قرار گرفت و چند ماه تهران را به آشوب کشاندند تا رسیدند به‌روز عاشورا که با آتش زدن پرچم امام حسین (ع) ماهیت خودشان را روشن کردند و معلوم شد یک عده بهایی و سلطنت‌طلب این اغتشاش‌ها را ایجاد کرده‌اند و با بیداری ملت فهیم و هوشیار و مدیریت رهبری عزیز این فتنه در 9 دی شکست خورد و حماسه 9 دی در تاریخ ثبت گردید.

آیت‌الله مجتهد شبستری، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 حساسیت بسیار ویژه‌ای دارند و باید مراقبت کرد تا فتنه دیگری رخ ندهد.

وی در بخش دیگری از بیاناتشان با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چشم دوختن به دست دشمن، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و بیکاری هستیم و همه این‌ها اغلب به خاطر مدیریت‌های غلط دولتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، افزود: متأسفانه شاهد کم‌لطفی‌ها به فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری هستیم. حتی در نام بردن از ایشان هم ادب را رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید منتظر دروازه‌های خارجی و آمریکا بمانیم این‌ها عهدشکن هستند و باید به خودمان اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

نماینده امام خامنه‌ای در استان با انتقاد از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متأسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های غیراسلامی و زننده هستیم و اگر بخش‌نامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت، این طرح موجب بی‌بندوباری و ترویج فساد می‌شود.

اجتماعی 95/4/17

کدخبر110781

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.