آیرال خبر ،امروزه انگیزه تحرک قومیتها جدی است. دشمن مشغول تحریکات است. دشمن را نباید دست کم گرفت. مراقب باشید. این از جمله چیزهای بسیار مهم است. احساس می شود دستهایی در جریان هستند برای اینکه زمام این کار را از دست دولت خارج کنند. »مقام معظم رهبری«
نظريه هاي قومی ونژادی با هدف نشان دادن برتري يك نژاد بر ساير نژادها مطرح شده است بر اساس اين نظريات قومیت گرایان بر اين باورند كه خصوصيات ذاتی و ارثی، به لحاظ بيولوژيکی تعيين كننده رفتار انسان ها هستند. نظريه نژادپرستی تأكيد بر اين امر دارد كه تبار انسان ها نشان دهنده هويت ملی-نژادی آنهاست.
_بررسی تهدیدات امنیت ملی و ارائه راهکار مناسب برای مقابله با چنین تهدیداتی علاوه بریک وظیفه ملی، یک وظیفه انسانی بلکه به عنوان تکلیف الهی است. آنجا که ایران کشوری بااقوام مختلف است، پس ازلشکرکشی آمریکا به منطقه، قومیتهای ایران برای بحران آفرینی داخلی درکانون توجه نیروهای بیگانه قرار گرفته اند. :این مسله رو نشریه طرح نو درقالب آثارگزیده ای شاهنامه مطرح کرده
(وتوای ترک بد نژادبرای جنگ با مردان ساخته نشدی )
بر اساس معيارهای نژادپرستانه، ارزش افراد بشر به فرديت آنها نيست بلکه به عضويت آنها در ملتی که بر مبنای هويت جمعی-نژادی شکل گرفته است بستگی دارد.
در اين راستا مي توان به نظريات نژادي نازيها و يهوديان صهيونيست اشاره نمود كه خود را نژاد برتر دانسته و ساير نژادها را نژاد پست معرفي مي نمودند اما حقيقت اين است كه اين نظريات از واقعيت بدور بوده و تخيلاتي بيش نيست و اساسا پذيرفتن چنين ديدگاههايي با عدالت خداوند سازگار نبوده در اسلام نيز نژاد پرستي مذمت شده و به انسانها فارغ از نژاد و رنگ و زبان و… آنها توجه شده است و خداوند متعال در قرآن مجيد مي فرمايد:يا ايها الناس انا خلقناكم من ذكر و انثي و جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اكرمكم عند الله اتقاكم ان الله عليم و خبير اي مردم ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد گرامي ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست خداوند دانا و آگاه است ( سوره حجرات ، آيه 13) اين آيه بر تمام امتيازات ظاهري و مادي از جمله نژاد خط بطلان كشيده و اين ها را تنها وسيله شناخت افراد از يكديگر دانسته است .
ايراني در طول تاريخ خود جامعه‌اي متكثر بوده و بايد به همه احترام گذاشت، با اين حال اگر چنين كثرتي هم در جامعه ايران نبود بايد عليه اين رفتارها موضع گرفت و عاملان آن را مجازات كرد و به‌طور طبيعي و در اقدامات پيشگيرانه، اگر به اسلام معتقديم وجود اين تفاوت‌ها را براساس آيه شريفه بالا به فرزندان‌مان آموزش دهيم و آن ويژگي‌ها را عامل برتري بر يكديگر ندانيم و اگر هم خود را متمدن مي‌دانيم بايد بپذيريم كه يك ارزش قطعي براي شناسايي يك جامعه متمدن از غير آن ميزان مخالفت آنها با برتري‌هاي نژادي و… است.

جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تا کنون موارد متعددی از ناامنی های قومی را در مناطق مختلف کشور تجربه کرده است. هر چند این حرکت ها در برخی مناطق همچون کردستان، سیستان وبلوچستان، تبریز، خوزستان، ترکمن صحرا و… با تدبیر،] اقتدار و فداکاری مهار شده است، اما واقعیت نیروها و پتانسیل قومی تهدیدآمیز در کشورمان چیزی نیست که مورد غفلت قرار گیرد، زیرا قومیت از دیرباز در بعد امنیتی حایز اهمیت بوده و باید با حساسیت ویژه مورد کنکاش قرار گیرد و از آسیب شناسی این پدیده نباید به آسانی گذشت.

اگر هم فقط قلب ما براي كشورمان مي‌تپد باور كنيم كه جامعه ايران در طول تاريخ خود متكثر بوده و اكنون هم بقاي آن در احترام گذاشتن به اين تكثر است.
نشریات و خبرگزاری ها و مسولین مربوطه باید بسیار دقت کنند تا بازیچه تفکرات نژادپرستی قرار نگیرند وبدانند که حفظ وحدت ملی اولویت برهرچیز میباشد.
واخبار خوب مفید ووحدت بخش مخابره کنند
توهین به هرقومیتی ترک فارس لر بلوچ… محکوم است.
توهین به هرنژادی محکوم است ونزد خداوند محبوب ترین افراد با تقوا ترین هستند

ومن الله توفیق

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.