به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تبریز بیدار : ای کاش شهامت پذیرش خطاها و اشتباهات سران اصلاح طلب را داشتید/حق ندارید بدون مدرک سخن بگویید/از سیاست یک بام و دو هوا دست بردارید

// //

به گزارش تبریز بیدار ، در پی حملات مسعود پزشکیان به دولتهای نهم و دهم و استفاده از برخی تعابیر در این خصوص، حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده ادوار مجلس و معاون پارلمانی دولت دهم جوابیه ای خطاب به نائب رئیس مجلس منتشر کرد.

متن جوابیه بدین شرح است:

برادر گرامی جناب آقای پزشکیان دامت توفیقاته

نائب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم. اخیرا در

سخنانی را اظهار نموده اید که برای تنویر افکار عمومی مطالبی را به محضر شریف ارائه می نمایم.

شما در این جمع نسبت به دوره گذشته مثل همیشه کلی گویی کرده و غیرمنصفانه و ناعادلانه مطالبی گفته و هیچ سندی برای گفته های خودتان ارائه نکرده اید. بنده از شما می خواهم یک بار دیگر سخنان خود را مرور کرده و اگر سندی برای گفته های خودتان دارید برای روشن شدن افکار عمومی منتشر نمایید. همواره از نهج البلاغه می خوانید”انصف الله و انصف الناس من نفسک…” و یکی از مصادیق انصاف، صادقانه با مردم سخن گفتن و اطلاع رسانی مستند و صحیح است.

دشمنی با یک فرد یا گروه و جناح ما را نباید از جاده انصاف و عدالت خارج کرده و حرفی بر زبانمان جاری شود که دلیل و سندی برای اثباتش نداریم. “وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُواۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ

آنچه که از زبان شما در مطبوعات منتشر شده است که گفته اید” ۸ سال کشور را شخم زدند و صدای کسی در نیامد و الان از دولت روحانی طلبکار شده اند”  و اصافه کرده اید ” طی ۸ سال، ۸۰۰ میلیارد دلار پول نفت را به باد داده اند و امروز از مردم و دولت طلبکار هم هستند” و البته همفکر جناحی تان جناب صادق خرازی هم در رسانه ملی گفتند که ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد دلار را غارت کردند. بنده به عنوان نماینده ادوار مجلس و همکار سابق شما و شهروند عادی امروز تقاضا می کنم اکنون که دولت و مجلس در دست شماست مدارک و اسناد غارتگری و بر باد دادن این همه پول نفت را ارائه کنید تا بنده هم در کنار شما علیه هر کسی که باشد در محاکم قضایی شکایت کنیم.

اشتباهات و خطاهای سیاسی  دکتر احمدی نژاد در پاره ای از موارد موجب شده است که کسی از  خدمات فراوان دولت گذشته و دوره حاکمیت جریان اصولگرا سخن نگوید. ما هرگز مطلق گرائی نکرده و هر فردی را با معیار انقلاب و خط رهبری سنجش می کنیم و شهامت پذیرش اشتباهات را داریم. ای کاش  شما هم شهامت پذیرش خطاها و اشتباهات سران اصلاح طلب را داشتید و با سکوت از کنار آن ها عبور نمی کردید.

اکنون در خصوص دو بخش عمده از سخنانتان نکاتی را یادآور می شوم:

۱- تا کنون کسی دقیقا رقم درآمد نفتی ۸ سال گذشته را نگفته است و از ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد دلار به زبان مسئولان دولت فعلی و حامیان آن ها جاری شده است، رقم دقیق در شرکت ملی نفت و خزانه داری موجود است و همیشه گزارش فروش نفت به مجلس و دیوان محاسبات به صورت رسمی اعلام می گردد و اکنون که جنابعالی در مسند  نائب رئیسی مجلس هستید لطفا دستور دهید تا دیوان محاسبات و خزانه داری کل کشور رقم دقیق فروش نفت در ۸ سال گذشته را اعلام نمایند تا این همه تفاوتهای نجومی در ارقام و آمار درآمدهای نفتی نباشد.

۲- بر باد دادن ۸۰۰ میلیارد دلار یا غارت نمودن آن حرف کوچکی نیست که با آسانی از کنار آن عبور شود. گزارش درباره چنین مسئله مهمی باید از سوی نهادهای رسمی پیگیری شود و ۳ نهاد عمده نظارتی در کشور وجود دارد، سازمان حسابرسی در درون دولت، دیوان محاسبات در  مجموعه مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضائیه، آیا این ۳ نهاد مهم نظارتی هم نسبت به ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد دلار بی تفاوت و ساکت بوند؟ اگر چنین است شما به عنوان نماینده مردم و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی چرا در خصوص این ۳ دستگاه نظارتی سکوت کرده اید؟!

اگر آن ها به وظیفه خود در نظارت به مهمترین مسئله مالی کشور کوتاهی کرده اند چرا شما حداقل در مجلس نسبت به سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات اقدامی نکرده و نمی کنید و اگر سه نهاد نظارتی به وظایف قانونی خود طبق معمول عمل نموده اند شما و هم فکرانتان حق ندارید بدون مدرک سخن بگویید و افکار عمومی را تخریب و جامعه و مردم را نسبت به نظام اسلامی بد بین کنید.

۳- شما ۳ دوره است که الحمدلله در مجلس هستید و قبل از آن در دولت  حضور داشتید و به خوبی در جریان تصویب بودجه و مراحل آن هستید و بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی  کلیه دریافت های دولت در حسابهای خزانه داری کل متمرکز می شود و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب بر حسب قانون  انجام می گیرد و بر اساس اصول ۵۴و ۵۵ دیوان محاسبات زیر نظر مجلس شورای اسلامی  وظیفه دارد کلیه حسابها و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و گزارش تفریغ بودجه را هرسال  در دسترس عموم قرار دهد.

حال با توجه به اصول قانون اساسی و قوانین بودجه، گزارش درآمدها و تفریغ بودجه  که همه ساله منتشر شده است در کدام سند و گزارش بدین اندازه پول  غارت گردیده و بر باد رفته است؟؟

در بخش دوم صحبت شما آمده است که ۸ سال کشور را  شخم زدند و هربلایی سر مملکت آوردند اما حالا یادشان افتاده چرا رکود و بیکاری و…

اولا دفاع از حقوق مردم و سخن از مشکلات آن ها در هر زمان لازم است و نباید نگاه جناحی داشته باشیم که اگر صحبت از بیکاری و تورم و مشکلات اقتصادی مردم در دولت گذشته گفته می شدخوب بود ولی اکنون که دولت اعتدال  و اصلاح طلب حاکم است باید زبان ها بسته شده و اگر کسی نقد و انتقادی داشته باشد آماج حملات این چنینی خواهد بود.

اگر در دوره گذشته نمایندگانی از دولت دفاع می کردند آن ها وکیل الدوله بودند ولی اکنون دفاع از دولت و تائید چشم بسته آن وکیل الدوله بودن نیست و این همان مثال یک بام و دو هواست.

ثانیا این نوع حرف زدن آیا سیاه نمایی نیست؟ واقعا در ۸ سال گذشته هیچ کاری انجام نگرفته است و فقط کشور را شخم زده اند؟ من نمونه هایی عرض می کنم تا معلوم گردد که واقعا کشور  و مملکت را شخم زده اند یا آباد کرده اند و هرآنچه می گویم طبق آمار وزارتخانه ها  می باشد و اگر خلاف آن باشد می توانند به صورت رسمی اعلام نمایند.

۱- ابتدا از همان مثال های شما که درباره راه آهن و جاده سخن  گفته اید عرض می کنم:

در دوره گذشته ۲۲۰۰ کیلیومتر راه آهن، ۸۶۰۰ کیلومتر بزرگراه(سالانه بیش از هزار کیلومتر)  ۴ هزار کیلومتر جاده روستایی و ۶۵۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی صورت گرفته است.

۲- دو میلیون واحد مسکن مهر شهری و یک و نیم میلیون واحد مسکن روستایی که این اندازه از ساخت و ساز مسکن باعث رونق اقتصادی و اشتغال جوانان گردید.

این دولت مسکن مهر را یک طرح مزخرف اعلام کرد  و از دلایل ایجاد رکود در مسکن است که حتی برخی از کارخانجات از رکود در مسکن رنج برده و حتی اعلام ورشکستگی می نمایند.

۳-صادرات غیرنفتی در ۸ سال گذشته یعنی از ۸۴تا۹۲ بیش از  ۴ برابر گردید و از ۱۰ میلیاردلار به ۴۳ میلیارد دلار رسید.

۴- موج سوم توسعه صنعت دفاعی خوداتکار و متنوع در این دوره با ۳۵۰ پروژه تحقیقاتی و ۲۳۰ فناوری جدید و پیشرفته در حوزه موشکی،  دریایی و ناوبری که ساخت اولین ناوشکن ساخت داخل(جماران) در دوره اصولگرایی  اتفاق افتاد.

۵- ظرفیت تولید خودرو، استخراج معادن، تولید فولاد، سیمان، آلومینیوم همه نزدیک به دو برابر شد که از ذکر ارقام خودداری می کنم.

۶-در پیشرفت علمی کشور در نانوتکنولوژی از رتبه ۳۶ به ۱۳ دنیا و از رتبه ۶ به اول منطقه ارتقا یافت. در بیوتکنولوژی از رتبه ۳۳ به ۱۴ جهان و همچنین ارتقای رتبه تولیدعلمی کشور به رتبه ۱۶ جهان.

۷-در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی:
صادرات پتروشیمی حدود ۴برابر یعنی ۵,۲ میلیون تن به ۱۸.۲ میلیون تن رسید.

۸-حدود ۳۸ هزارمگاوات برق جدید ظرفیت سازی شد یعنی ظرفیت برق کشور  ۲ برابر گردید و به یکی از صادرکنندگان برق تبدیل شدیم.

۹-ظرفیت سد های کشور ۲ برابر گردید یعنی از ۲۴ میلیاردمتر مکعب به ۴۷ میلیارد  رسید.

۱۰- در حوزه هسته ای به تولید صنعتی رسیدیم و هنگام مذاکرات برجام ۱۰ تن اورانیوم غنی شده داشتیم و غنی سازی  ۲۰ درصد، ساخت میله های سوخت اتمی بوشهر، سوخت اتمی  ۲۰درصد برای رآکتور تهران و سانتریفیوژهای نسل جدید این ها نمونه کوچکی از کارهای انجام شده در برخی از بخش هاست که ذکر همه آن ها در حوصله این نامه نیست. جناب آقای پزشکیان از شما انتظار می رود با توجه به سوابقتان در حاکمیت(دولت و مجلس) منصفانه و مستند سن بگویید. آیا این اندازه از فعالیت ها، شخم زدن مملکت به حساب می آید؟ اکنون که این دولت در سال آخر  قرار دارد و وققت ثمردهی فعالیت ها و اقداماتش می باشد نمونه ای از فعالیت هایش در حوزه های مذکور یا سایر حوزه ها را اعلام فرمایید تا مردم عزیز به قضاوت بنشینند.

در پایان به موردی که مربوط به حوزه انتخابیه  و مورد تعلق خاطر جنابعالی و بنده حقیر است یعنی راه آهن میانه-تبریز اشاره کنم که فرموده اید راه آهن ۱۶۰ کیلومتری تبریز-میانه  بعد از ۱۵ سال هنوز به سرانجام نرسیده است. مثال خوبی است و جالب است بدانید که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۵۰ میلیاردتومان آن در دوره ۸ ساله دولتهای نهم و دهم بوده است.

توفیق جنابعالی  و همه نمایندگان محترم مجلس را در پاسداری از ارزشهای انقلاب و خدمت به اسلام عزیز در راستای رهنمودهای رهبرعزیزانقلاب آرزومندم.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۲۴مرداد ۱۳۹۵

سیاسی 95/5/24

کدخبر110804

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.