آیرال خبر،امام جمعه تبریز:دستگاه دیپلماسی تمهیدات لازم را برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا فراهم کندخبرگزاری فارس: دستگاه دیپلماسی تمهیدات لازم را برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا فراهم کند
به گطارش آیرال خبر،امام جمعه تبریز با بیان اینکه وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا فراهم کند، گفت: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم تمهیدات لازم را برای مدیریت حرمین شریفین انجام دهند.
ه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به سالگرد کشتار بی‌رحمانه حجاج ایران در سال 1366 به جرم اظهار برائت از مشرکین اظهار داشت: در 10 جای قرآن کریم برائت از مشرکین آمده و حجاج ایرانی در سال 1366 به دلیل عمل کردن به وظیفه قرآنی توسط جلادهای سعودی به خاک و خون کشیدند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه این جریان من را بی‌تحمل‌ کرد، افزود: این جنایت در حرم امن الهی و ساحت قدسی مکه اتفاق افتاده و اگر از تمام مسایل جنگ و صدام بگذریم اما نمی‌توانیم این جنایت را فراموش کنیم.

آیت الله شبستری به حادثه منا در روز عید قربان و قربانی شدن 444 نفر از حجاج ایرانی در سال 94 اشاره کرد و گفت: یک‌سال از این فاجعه می‌گذرد و رژیم آل‌سعود نه عذرخواهی کرده و نه مسئولیت پذیرفته و نه دیه قربانیان این فاجعه غمبار را پرداخته و کاملا ثابت شد که این رژیم، رژیم بی‌لیاقت و بی‌تدبیری است و آل سعود اسمشان را گذاشته‌اند خادم‌الحرمین ولی در واقع خائن‌الحرمین هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز با راهپیمایی با شکوه خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود و با الهام از پیام مقام عظمای ولایت از دولت به ویژه وزارت امور خارجه می‌خواهیم ضمن اجرایی نمودن رهنمودهایی رهبری در این مورد اقدامات لازم را برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب انجام داده و از کشورهای اسلامی هم می‌خواهیم تمهیدات لازم برای مدیریت حرمین شریفین انجام دهند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به دعوت رژیم کودک‌کش سعودی از سران کوردل منافقین برای مراسم حجم امسال گفت: امسال سران کوردل منافقین مهمان ویژه پادشاه عربستان هستند و عربستانی‌ها از یک سو تروریست‌پروری می‌کنند و از داعش حمایت می‌کنند و از طرفی دیگر ایران را حامی تروریسم می‌نامند و جا دارد در جای‌جای ایران اسلامی شعار مرگ بر آل‌سعود طنین‌انداز شود.

رژیم بحرین منتظر اقدامات پیشمان‌کننده مسلمانان آزاده جهان باشد

آیت‌الله شبستری اظهار داشت: نقل می‌شود رژیم دست نشانده بحرین می‌خواهد رهبر جنبش این کشور را محاکمه کند ما ضمن محکوم کردن این حرکت و دسیسه آمریکایی هشدار می‌دهیم در صورت این عمل باید منتظر پاسخ و اقدامات پیشمان کننده از سوی مسلمانان آزاده جهان باشد.

آیت‌الله مدنی ذوب در ولایت فقیه بود

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به بیستم شهریور سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدنی به دست منافقان کوردل اشاره کرد و گفت: 35 سال از شهادت مظلومانه دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله حاج سید اسدالله مدنی می‌گذرد و این شهید والامقام، معلم اخلاق، اسوه جهاد و شهادت و فقیه وارسته‌ای بود که عمر گرانبها و پربرکت خود را در راه اعتلای کلمة‌الله و صیانت از اسلام با پیروی و الهام از فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم‌الشأن و حمایت قاطع از انقلاب اسلامی و تحمل سال‌ها تبعید و زندان سپری کرد.

وی افزود: آیت‌الله شهید مدنی در این راه پرفراز و نشیب، اما بسیار مقدس نهایتاً همانند جد بزرگوارش امیرالمومنین حضرت علی(ع) به هنگام راز و نیاز با خداوند متعال و در محراب عبادت نماز دشمن‌شکن جمعه توسط گروهک‌های التقاطی و منافقان خودباخته و وابسته به استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و با خون پاکش چهره نفاق ضدانقلاب و منحرفان را افشا کرد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آیت‌الله شهید مدنی حقیقتا ذوب در ولایت فقیه بود، تصریح کرد: آیت‌الله شهید مدنی علاوه بر شخصیت علمی و فقهی از مجاهدان انقلاب اسلامی بود و خدمات فراوانی در طول زندگی با برکت خود به انقلاب و اسلام کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی را تسلیت گفت.

آیت‌الله شبستری گفت: در آستانه عید قربان یکی از دو عید بزرگ اسلام قرار گرفته‌ایم و فضلیت نماز عید قربان از عید فطر کمتر نبوده و جا دارد مسلمانان با برگزاری باشکوه نماز عید قربان تجلی وحدت مسلمانان را بیشتر متجلی کنند.

وی از مردم ایران به ویژه جوانان خواست از دعای روز عرفه غفلت نکنند.

اجتماعی 95/6/19

کدخبر110821

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.