آیرال خبر ،رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع):دولت‌ها و ملت‌های اسلامی مکه، مدینه و حج را از اسارت رژیم آل‌سعود آزاد کنند/

آیرال خبر به نقل از خبرگزاری فارس: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی مکه، مدینه و حج را از اسارت رژیم آل‌سعود آزاد کنند/ پیشقدم شدن وزارت امورخارجه در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد با تبریک این عید اظهار داشت: عید قربان روز ایثار و عبودیت است.

آیت‌الله مجتهدشبستری عید قربان را روز عید ایثار و فداکاری و سرسپردگی و بندگی دانست و افزود: از نظر اسلام جشن عید فطر جشن پیروزی بر طاغوت و نفس اماره و بازگشت به خویشتن، عید غدیر(عید ولایت) و عید جمعه (روز اجتماع مسلمانان و روز تجلی وحدت مسلمانان) به‌عنوان چهار عید بزرگ مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مناسک حج تجلی وحدت و همبستگی مسلمانان است، گفت: رژیم آل سعود با الهام از رژیم صهیونیستی و خبیث آمریکا امسال مانع حضور حجاج سه کشور ایران، یمن و سوریه در مراسم حج شد و این مصداق بارز صد عن سبیل الله است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دستور قرآن کریم در خصوص زعامت کعبه اظهار کرد: طبق دستور قرآن کریم، کلید، تولیت، نظارت و سرپرستی کعبه باید در دست انسان‌های پاک، رستگار و متقی باشد که بنابر این فرموده، آل سعود نه مالک این سرزمین است و نه شایستگی سرپرستی آن را دارد بلکه آن را غصب کرده است.

وی اضافه کرد: آل سعود حق ندارد بگوید اگر می‌خواهید به زیارت بیت عتیق بیایید، باید طبق نظر و مقررات خاص ما بیایید؛ محروم کردن مسلمان از حج به بهانه‌های مختلف مصداق «صد عن سبیل الله» است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات و خیانت‌ها رژیم آل‌سعود به ویژه کشتار بی‌رحمانه حجاج ایران در سال 1366 به جرم اظهار برائت از مشرکین و فاجعه منا و شهادت 7 هزار حاجی در روز عید قربان در سال 94 اظهار داشت: وقتی صدها نفر بر اثر سوء مدیریت آل سعود به شهادت می‌رسند این نشانه بی‌کفایتی آل سعود در اداره مراسم حج است؛ دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید حمیت دینی خود را نشان دهند و مکه، حج و عمره را که اکنون در اسارت هستند از اسارت آل سعود آزاد کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری به جنایات و خیانت‌های ر‌ژیم آل‌سعود و خرید تسلیحات نظامی از آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: سکوت‌ مرگ بار دنیا در برابر جنایت‌های رژیم آل‌سعود قابل قبول نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به پیام مقام عظمای ولایت به مسلمانان و حجاج اشاره کرد و گفت: معظم‌له ضمن تبیین اهمیت و حج و برگزاری آن در این پیام جنایات‌های رژیم آل سعود را تبیین کرده بودند.

وی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره فاجعه منا و پیگیری و به دست گرفتن مدیریت حج توسط مسلمانان به دلیل بی‌کفایتی رژیم آل سعود شد و گفت: وزارت امور خارجه ایران در زمینه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پیشقدم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه بر آزاد کردن مکه، مدینه و حج از دست رژیم آل سعود توسط مسلمانان تاکید کرد و گفت: شرکت در مراسم شهدای منا در حقیقت اعتراض و انتقاد از رژیم آل‌سعود است.

اجتماعی 95/06/22

کدخبر110823

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.